Kompensation från ISP?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kompensation från ISP?
Subliminalaura
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 124
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 23, 2004 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Har precis bytt från Bostream till BBB, men det blev ett glapp på 7dagar mellan bytet.
Efter dessa 7 dagar kom postavin hem i brevlådan, sprang ner till 'posten' och hämta ut startkitet, installerade... inget funkade.
Ringde supporten där jag får höra att det kan ta mellan 3 dagar till 3 veckor för att få en tekniker att lösa det men att dom skulle skicka ett sms när det va klart. efter 14 dagar till får jag ett samtal att det var klart.
Visst det funkade efter dessa 21 dagars väntan, men min undran är om nån annan har varit med om liknande strul och mycket man kan kräva i kompensation efter en sån grej? Installationsavgiften? en måndaskostnad? en månadskostnad+månaden det strula?

/sA

Franz
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 65
604312
April 23, 2004 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

beställde av rix telecom och fick mitt adsl inkopplat tre veckor senare än vad de lovat... efter att ha mailat å ringt har jag fått två månader gratis..

gilgo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 599
604325
April 23, 2004 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Generellt sett är det i princip omöjligt att få prisreduktioner. Får man det har man tur och råkar prata med rätt person. Jag skulle ha fått vdsl v.38, v43, feb, mars, v14,v15,v16... det är nu v17 och inget har hänt. Troligtvis kommer inget hända nästa vecka heller. Alla gånger har det varit "säkert" att jag ska få det det datumet dom uppger. Nästan ingen information har gått ut om förseningar utan det har man fått ta reda på själv. Till saken... en månad gratis med 8mbit tjänsten har jag fått utan att tjata. Fick EN till efter ett djävla tjat. Poängteras bör alltså att det är för en lägre hastighet jag betalar fullpris på och sedan får rabatt på. Att få pengar tillbaka för någon eller några veckors försening är nog bara att glömma alltså.

Vampis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1344
604358
April 23, 2004 - 9:38 pm
sp_Permalink sp_Print

fick 2 månader gratis från BBB... iofs ljög dom i 3 månader för mig

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
604381
April 23, 2004 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Kompensation i efterhand ska du kräva i form av gratismånad(er) ifall utlovat datum för inkoppling ej skett. Att de inte sker på exakt datum kan vara en sak, men som kund ska du stå på dig och inte acceptera vad som helst. Bolaget går inte under genom att bjuda dig på en gratismånad eller två. Dock ska man alltid veta att som privatperson finns inte samma regler som för företagskunder. De är helt olika prioriteringar mellan de båda.

Spyder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 563
608302
April 28, 2004 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

När jag flyttade från Telia till Vattenfall krävde vi iaf att dom skulle betala våran uppringningskostnad med 56k modemet under tiden 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 49
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL