February 6, 2002
Har precis bytt från Bostream till BBB, men det blev ett glapp på 7dagar mellan bytet.
Efter dessa 7 dagar kom postavin hem i brevlådan, sprang ner till 'posten' och hämta ut startkitet, installerade... inget funkade.
Ringde supporten där jag får höra att det kan ta mellan 3 dagar till 3 veckor för att få en tekniker att lösa det men att dom skulle skicka ett sms när det va klart. efter 14 dagar till får jag ett samtal att det var klart.
Visst det funkade efter dessa 21 dagars väntan, men min undran är om nån annan har varit med om liknande strul och mycket man kan kräva i kompensation efter en sån grej? Installationsavgiften? en måndaskostnad? en månadskostnad+månaden det strula?
/sA
November 13, 2001
Generellt sett är det i princip omöjligt att få prisreduktioner. Får man det har man tur och råkar prata med rätt person. Jag skulle ha fått vdsl v.38, v43, feb, mars, v14,v15,v16... det är nu v17 och inget har hänt. Troligtvis kommer inget hända nästa vecka heller. Alla gånger har det varit "säkert" att jag ska få det det datumet dom uppger. Nästan ingen information har gått ut om förseningar utan det har man fått ta reda på själv. Till saken... en månad gratis med 8mbit tjänsten har jag fått utan att tjata. Fick EN till efter ett djävla tjat. Poängteras bör alltså att det är för en lägre hastighet jag betalar fullpris på och sedan får rabatt på. Att få pengar tillbaka för någon eller några veckors försening är nog bara att glömma alltså.
December 15, 2002
Kompensation i efterhand ska du kräva i form av gratismånad(er) ifall utlovat datum för inkoppling ej skett. Att de inte sker på exakt datum kan vara en sak, men som kund ska du stå på dig och inte acceptera vad som helst. Bolaget går inte under genom att bjuda dig på en gratismånad eller två. Dock ska man alltid veta att som privatperson finns inte samma regler som för företagskunder. De är helt olika prioriteringar mellan de båda.
1 Guest(s)