July 14, 2003
Tja!
Eftersom det kommer ut nya routers(gateways) hela tiden så tyckte jag det var lämpligt att skapa en ny tråd och inte glutta i en gammal för att få aktuell info.
Ja iaf, det är som så att jag har skaffat Telia 8000 och vill utnyttja mina 8Mbit till fullo, just nu sitter jag på en D-Link DI-804 vilken är för slö för att klara av 8Mbit mot internet... Jag har väl tänkt mig en som klarar av att leverera 10Mbit(eller mer) till/från nätet samt har vettiga funktioner osv. pris spelar väl inte alltför stor roll men jag behöver inte det värsta på marknaden heller 🙂
September 4, 2004
May 1, 2001
picks2 wrote: [quote=gUrr]Jag kan rekommendera en Dlink DI-604. Köpte nyss en sådan till flickvännen och den fungerar utmärkt och det finns väldigt mycket inställningar man kan pilla på.
Det har varit mycket problem med just den modelln.
Okej, det visste jag inte. Men för mig har den funkat bra än så länge i alla fall.
February 16, 2004
optimuz wrote: Jo men jag har ju Telia 8000, vilket är ca 8Mbit, men å andra sidan så kanske jag får BBB 10/1, och det känns lite onödigt att köpa en router som precis klarar avsedd bandbredd, köper hellre en som klarar mer när jag ändå ska köpa en ny!
Men 10/1 är väl ADSL2?????
September 4, 2004
Redfaction: Ja sa nyss att ja har en dlink som fungerar jättebra.
Varför säger du att dlink är så dåliga? Har du över huvud taget nån erfarenhet av dem?
Jag har en vanlig dlink router som har fungerat klockrent i 2 år. Samt en router med inbyggt adsl modem / trådlöst nätverk som också fungerar jättebra.
May 23, 2001
Fixxxer22 wrote: Redfaction: Ja sa nyss att ja har en dlink som fungerar jättebra.
Varför säger du att dlink är så dåliga? Har du över huvud taget nån erfarenhet av dem?
Jag har en vanlig dlink router som har fungerat klockrent i 2 år. Samt en router med inbyggt adsl modem / trådlöst nätverk som också fungerar jättebra.
Dlinks saker fungerar inte bra. Visst, brorsans router och AP fungerar också skitbra. Fast sök lite här på forumet så får du ser vilka produkter det är mest problem med.
February 16, 2004
optimuz wrote: [quote=Pojo][quote=optimuz]Spelar väl ingen roll? jag har ju fortfarande ett modem i mellan, det jag vill är ju bara att den ska routa min trafik?!
Men då har den ju automatiskt min 10mbit.
NEEEEJ!
Men har du en router för nätverket så borde den åtminstone klara av minst 10 mbit.
2 Guest(s)