December 3, 2003
Har Ett Sufinbird ADSL modem med inbyggt router, men tänkte gå över till trådlöst så jag har skaffat mig en netgear rangemax router (WPN824).. Men för att kunna använda den måste jag väll på nått sätt koppla bort den inbyggda routern? För som det är nu får jag det inte att funka alls=(
Någon som vet hur man ska göra?
January 20, 2002
Hur ser det ut med uttagen på baksidan?
EDIT:
Du har väll uttag på baksidan av modemet/routern?
Isåfall är det bara att dra en TP kabel mellan din trådlösa router
och modemet.
Från ett vanligt clientuttag på modemet till uplinkuttaget på den trådlösa routern.
Sedan så måste du på något sätt avaktivera DHCPn i modemets router.
Configure Using Web Interface
To administrate your Internet Gate through a web browser:
1. Make sure your Internet Gate is connected and powered on.
2. Enter the Internet Gate's default IP address 192.168.0.1 in the browser address or location field. The Internet Gate configuration pages on the built-in web server should appear.
3. Click Log in.
4. Enter User name and Password . (Default: User name= admin , Password= admin ).
5. You can now browse through the configuration pages and make the necessary changes.
http://www.igmanual.com/edflc/.....#038;spl=0
Vet inte exakt vilket modellnummer du har men resten finns här:
May 5, 2013
Hej.
Hoppas det är okej att jag lånar tråden efter 7,5 år=)
men jag har lite samma bekymmer hos mig. jag har precis skaffat 4G från tre, och då fick man deras nya modem men ett LAN uttan på så jag fick skaffa mig en router och köpte mig en ASUS RT-N66U för 2-3 veckor sen. men jag skulle helst vilja koppla bort routerdelen i 4Gmodemet och bara använda det som ett modem, för att unvika all bråk med portöppning.
Men det finns inget om bryggat läge där heller
1 Guest(s)