October 26, 2002
picks2 wrote: kontrollera ip och port numer
Jag har gjort det och det stämmer... jag har nu lyckats logga in från min egen dator men jag får fortfarande ingen kontakt från nån annan... Jag kanske har ställt in min router fel... jag har skrivit s å här
Redirect a Port - Configuration
index : 3
--------------------------------------------------------------------------------
Comment
Internet Port 22
Local Port 22
Protocol TCP
Local Computer 192.168.0.101 (det ska vara min dator om man kan tro det som står när jag kör ipconfig)
sen har jag skrivit samma sak fast med UDP protokollet... Är det nått fel där jag har gjort??
January 4, 2001
picks2 wrote: öppna port 21 med
Öppna den oxå är nog dumt...
port 21 är standard för http://FTP.. är det den du har ställt in på så är det bara den du behöver öppna...
October 7, 2002
chippen wrote: men altså jag har ställt in bpftp på att köra med port 22 räker det inte att bara ha den öppen då?
Nej. Isåfall behöver du öppna port 21 också för ftp-data.
Be warned! Att använda "konstiga" portar till ftp kan ofta ställa till det på andra sidan. Sök på inlägg innehållande "ftp" som är skrivna av mig, där finns bra hjälp och förklaring av ftp-protokollet...
September 16, 2002
TERdON wrote: [quote=chippen]men altså jag har ställt in bpftp på att köra med port 22 räker det inte att bara ha den öppen då?
Be warned! Att använda "konstiga" portar till ftp kan ofta ställa till det på andra sidan. Sök på inlägg innehållande "ftp" som är skrivna av mig, där finns bra hjälp och förklaring av ftp-protokollet...
Dig ser man då i varenda FTP tråd ^^
October 26, 2002
TERdON wrote: [quote=chippen]men altså jag har ställt in bpftp på att köra med port 22 räker det inte att bara ha den öppen då?
okej... jag ska ändra till 21 och öppna den.... jag kan inte kolla om det funkar just nu för min andra dator värkar ha gått raka vägen till helvetet..
jag skriver: 217.215.108.102 port 22 i cuteftp när jag försöker ansluta...den borde väll vara rätt... om nån har lust att testa så får ni gärna göra det och berätta om det funkar...
September 16, 2002
chippen wrote: [quote=TERdON][quote=chippen]men altså jag har ställt in bpftp på att köra med port 22 räker det inte att bara ha den öppen då?
okej... jag ska ändra till 21 och öppna den.... jag kan inte kolla om det funkar just nu för min andra dator värkar ha gått raka vägen till helvetet..
jag skriver: 217.215.108.102 port 22 i cuteftp när jag försöker ansluta...den borde väll vara rätt... om nån har lust att testa så får ni gärna göra det och berätta om det funkar...
Det är väl fel?
Du ska väl skriva ditt lokala ip för att ansluta till en FTP på din egen disk.
T.ex.
192.168.1.x (x=numret på din dator i nätverket) port 22
1 Guest(s)