December 23, 2000
nu har jag haft så jävla mkt strul med deras jävla vdsl. Beställde redan första dagen dem öppnade telefonväxlen, nu har det gått 4 månader. Deras leveranstid är max 3månader.
Fick alla papper/modem i tid. Men koppla in gör dem inte njeee. Hade bostream tidigare och dem kopplade ur utrustningen från stationen. Scanova snubbar var där tydligen samma dag så dem hade inte gjort ngn BBB koppling så dem skulle återkomma nästa vecka. ICKE inget händer, ringer till BBB och pratar med deras dumma support(dem har inte en jävla aning om ngt) så säger dem till mig: näää vi vet inte när du blir inkopplad vi har inget aktiveringsdatum för dig ännu (i papper står det att jag skulle ha aktiverats för 1,5månader sen), VADÅ HAR INGET DATUM DET ÄR JU BARA ATT KOMMA Å KOPPLA IN EN "SLADD". ja...säger dem, teknikerna jobbar så fort dem kan(fan heller). Ringer dagen efter, pratar med nån trevlig tjej, hon säger jamen detta är konstigt, varför sa dem på tekniska avdelningen så? Allt jag behöver göra är att ringa scanova så dem kommer till din station å kopplar in dig. BRA då ringer jag dig imårrn å frågar hur det gick då, Okej sa hon jag sriver in dina uppgifter på en lapp så jag kan ta kontakt med dem! Ringer dagen efter, vad fan tror ni hon säger? Jag fick inte tag i dem igår så ska jag vara ärlig så slängde jag din lapp i papperskorgen och hade då ingen möjlighet att ringa dem idag då dem tömde korgen(no shit!!!!) WTF ska det betyda? Hur kan man behandla kunder sådär? Inte konstigt att dem håller på å konkar hela tiden. Då säger jag till henne att hon ska ringa nu å snacka med dem. Hon återkommer till mig efter en 30min och säger, JA nu har vi avbeställt ditt abonnemang och beställt den på nytt. VARFÖR DÅ det är bara att koppla in en jävla sladd!!! JA säger hon, dem måste göra mätningar, fyfan vilket skitsnack, alla mätningar är gjorda FÖR LÄNGE SEN. Så jag har väntat i 4 månader och ska vänta i 1 månad till!!!!
Kommer hem idag, vad tror ni jag ser, modemet funkar woho... Sitter å tankar glatt i 1,3mb/s Plötsligt dör modemet! Ringer till supporten, Ja säger snubben jag vet ingenting(nähä va ovanligt) men jag ser här att ditt internet kommer att dröja en månad till dem kommer att fixa din beställning bla bla bla, MEn jag surfade ju nyss varför koppla bort mig om det funkar??? ja jag vet inte säger snubben, du får vänta en månad till säger han till mig igen. Villket jävla pajjas företag...
April 25, 2003
January 20, 2003
-Eagl3 wrote: haft BBB i lite drygt 2 år nu. ALDRIG haft nått problem förutom downtime på typ 4 timmar förra jullovet. tankar alltid i max hastighet dvs 10mbit (c:a 1,3MB/sec) såvida det är möjligt från killen jag downloadar ifrån. grymt nöjd ända sen jag fick det!
Håller med, skiter i om det skulle vara nere i en månad skulle iaf inte vara lika dåligt som telia eller bostream eller något annat här i sverige.
August 20, 2001
Här kan du kolla info om ditt abbonemang: http://www.bredbandsbolaget.se.....#038;m=181
September 6, 2003
Haha ja jo....jag kan bara hålla med - Bredbandsbolaget är ett jävla pajasföretag! Jag har själv haft alla möjliga problem med mitt 2 månader gamla VDSL på 10mbit från just BBB och jag har påpekat felen för deras jävla supportavdelning MINST 20 ggr, både via mail och tel. Jag har även bett att få tala med någon ansvarig både för supporten och kundtjänst och fått till svar att vedebörande skall kontakta mig inom 24 timmar. Han eller hon har fortfarande inte hört av sig!
Bredbandsbolaget har utan tvekan Sveriges sämsta service till sina kunder i händelse av att dessa behöver hjälp eller om deras leverans av internet inte är till kundens belåtenhet + att försöka få BBB till att skicka en tekniker (nätverksakuten) är ju stört omöjligt.
Funkar inte mitt VDSL snart så är en uppsägning av abonemang inte lång borta!
December 23, 2000
jo vi vet var man kollar status för abbonemang, dock så är detta BBB och därför står det: Tjänsten är redo för användning" vilket inte stämmer såklart.
Själv fick jag en kille hemskickat från nätverksakuten, på typ 19bast, kollade om jag kopplat fel, vidare ringde han upp nån på scanova(eller var det nu var) och sa till mig att jag skulle bli inkopplad samma dag förhoppningsvis, i värsta fall dagen efter, men som sagt...det har gått över en månad sen dess
October 24, 2002
Jag har också strul med BBB, sen jag skaffa deras telefonitjänst har min hastighet sjunkit skrämmande mkt .. där jag förr låg i 1,2mbs ligger jag nu på 20-35 kbs och deras support hajjar inget ...
jag har hört att man kan ändra till 10mbit halvduplex men det är väl inget bra!?
1 Guest(s)