lack på BBB - Satans långt|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
lack på BBB - Satans långt
WzuP
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1120
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 30, 2003 - 9:03 pm
sp_Permalink sp_Print

nu har jag haft så jävla mkt strul med deras jävla vdsl. Beställde redan första dagen dem öppnade telefonväxlen, nu har det gått 4 månader. Deras leveranstid är max 3månader.
Fick alla papper/modem i tid. Men koppla in gör dem inte njeee. Hade bostream tidigare och dem kopplade ur utrustningen från stationen. Scanova snubbar var där tydligen samma dag så dem hade inte gjort ngn BBB koppling så dem skulle återkomma nästa vecka. ICKE inget händer, ringer till BBB och pratar med deras dumma support(dem har inte en jävla aning om ngt) så säger dem till mig: näää vi vet inte när du blir inkopplad vi har inget aktiveringsdatum för dig ännu (i papper står det att jag skulle ha aktiverats för 1,5månader sen), VADÅ HAR INGET DATUM DET ÄR JU BARA ATT KOMMA Å KOPPLA IN EN "SLADD". ja...säger dem, teknikerna jobbar så fort dem kan(fan heller). Ringer dagen efter, pratar med nån trevlig tjej, hon säger jamen detta är konstigt, varför sa dem på tekniska avdelningen så? Allt jag behöver göra är att ringa scanova så dem kommer till din station å kopplar in dig. BRA då ringer jag dig imårrn å frågar hur det gick då, Okej sa hon jag sriver in dina uppgifter på en lapp så jag kan ta kontakt med dem! Ringer dagen efter, vad fan tror ni hon säger? Jag fick inte tag i dem igår så ska jag vara ärlig så slängde jag din lapp i papperskorgen och hade då ingen möjlighet att ringa dem idag då dem tömde korgen(no shit!!!!) WTF ska det betyda? Hur kan man behandla kunder sådär? Inte konstigt att dem håller på å konkar hela tiden. Då säger jag till henne att hon ska ringa nu å snacka med dem. Hon återkommer till mig efter en 30min och säger, JA nu har vi avbeställt ditt abonnemang och beställt den på nytt. VARFÖR DÅ det är bara att koppla in en jävla sladd!!! JA säger hon, dem måste göra mätningar, fyfan vilket skitsnack, alla mätningar är gjorda FÖR LÄNGE SEN. Så jag har väntat i 4 månader och ska vänta i 1 månad till!!!!

Kommer hem idag, vad tror ni jag ser, modemet funkar woho... Sitter å tankar glatt i 1,3mb/s Plötsligt dör modemet! Ringer till supporten, Ja säger snubben jag vet ingenting(nähä va ovanligt) men jag ser här att ditt internet kommer att dröja en månad till dem kommer att fixa din beställning bla bla bla, MEn jag surfade ju nyss varför koppla bort mig om det funkar??? ja jag vet inte säger snubben, du får vänta en månad till säger han till mig igen. Villket jävla pajjas företag...

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
425023
September 30, 2003 - 9:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Kul.. eller inte..
Värre än felia ju.

XaMMi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 540
425043
September 30, 2003 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

HAHAHA!!!
Ursäkta att jag skrattar, men jag tyckte det var så roligt samtal med supporten.
Iallafall, man ska inte få behandla kunder sådär. Hota med att ringa konsumentverket (eller vad det nu heter), då blir det nog en jävla fart på dem.

-Eagl3
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 192
425058
September 30, 2003 - 10:12 pm
sp_Permalink sp_Print

haft BBB i lite drygt 2 år nu. ALDRIG haft nått problem förutom downtime på typ 4 timmar förra jullovet. tankar alltid i max hastighet dvs 10mbit (c:a 1,3MB/sec) såvida det är möjligt från killen jag downloadar ifrån. grymt nöjd ända sen jag fick det!

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
425162
October 1, 2003 - 6:41 am
sp_Permalink sp_Print

-Eagl3 wrote: haft BBB i lite drygt 2 år nu. ALDRIG haft nått problem förutom downtime på typ 4 timmar förra jullovet. tankar alltid i max hastighet dvs 10mbit (c:a 1,3MB/sec) såvida det är möjligt från killen jag downloadar ifrån. grymt nöjd ända sen jag fick det!

Håller med, skiter i om det skulle vara nere i en månad skulle iaf inte vara lika dåligt som telia eller bostream eller något annat här i sverige.

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
425403
October 1, 2003 - 12:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Blir jag fan nervis jag som precis har bokat bbb vdsl ...

Behandlar de mig så där går jag på krigsstigen och då blir det konsumentverket och arn direkt!

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
425473
October 1, 2003 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Här kan du kolla info om ditt abbonemang: http://www.bredbandsbolaget.se.....#038;m=181

HittiS
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
425690
October 1, 2003 - 6:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha ja jo....jag kan bara hålla med - Bredbandsbolaget är ett jävla pajasföretag! Jag har själv haft alla möjliga problem med mitt 2 månader gamla VDSL på 10mbit från just BBB och jag har påpekat felen för deras jävla supportavdelning MINST 20 ggr, både via mail och tel. Jag har även bett att få tala med någon ansvarig både för supporten och kundtjänst och fått till svar att vedebörande skall kontakta mig inom 24 timmar. Han eller hon har fortfarande inte hört av sig!

Bredbandsbolaget har utan tvekan Sveriges sämsta service till sina kunder i händelse av att dessa behöver hjälp eller om deras leverans av internet inte är till kundens belåtenhet + att försöka få BBB till att skicka en tekniker (nätverksakuten) är ju stört omöjligt.

Funkar inte mitt VDSL snart så är en uppsägning av abonemang inte lång borta!

WzuP
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1120
425812
October 1, 2003 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

jo vi vet var man kollar status för abbonemang, dock så är detta BBB och därför står det: Tjänsten är redo för användning" vilket inte stämmer såklart.

Själv fick jag en kille hemskickat från nätverksakuten, på typ 19bast, kollade om jag kopplat fel, vidare ringde han upp nån på scanova(eller var det nu var) och sa till mig att jag skulle bli inkopplad samma dag förhoppningsvis, i värsta fall dagen efter, men som sagt...det har gått över en månad sen dess

Doc_martin
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 14
426269
October 2, 2003 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har också strul med BBB, sen jag skaffa deras telefonitjänst har min hastighet sjunkit skrämmande mkt .. där jag förr låg i 1,2mbs ligger jag nu på 20-35 kbs cry och deras support hajjar inget ...
jag har hört att man kan ändra till 10mbit halvduplex men det är väl inget bra!?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 228
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL