December 12, 2001
Har skaffat mig en Netgear WPN824-router och ett Netgear WPN511-kort, bägge RangeMaxprodukter, och förväntade mig därmed att jag skulle få maxhastighet då jag sitter i en lägenhet med ungefär 7 meter mellan dator och router. Nu verkar det vara så att min laddare till den bärbara datorn samt en bordsfläkt som jag har bredvid datorn stör ut signalen ganska mycket.
Om jag kör med laddaren inkopplad och bordsfläkten på ståendes bredvid datorn laddar jag hem en viss fil i max 500 kbit, men om jag istället kör med batteridrift och fläkten avstängd så går det i drygt 1 Mbit för att ladda hem samma fil.
Är det någon som vet om detta är ett vanligt förekommande problem eller möjligtvis har upplevt samma sak.
Tycker det är lite märkligt eftersom det är meningen att RangeMaxprodukterna ska fungera på väldigt stora avstånd enligt Netgear.
March 14, 2001
Måste faktiskt säga att det låter väldigt konstigt att laddaren stör signalen så pass att hastigheten bli så låg..
Själv har jag inga problem, har nyss börjat med en liten router av ett mini-itx kort med wlan då och fick cirkus 3mb/s då med laddare till laptopen, liknande laddare till nätagget till itx-kortet, nätagget till den stationära datorn helt öppet (inget plåtchassi) och datorn i övrigt löst liggandes på bordet så jag antar att allt detta bör störa med än endast era laddare..
1 Guest(s)