January 6, 2004
Varför får jag endast 62,9% i TCP/IP som mottagning.
Länk till Bild: http://upl.silentwhisper.net/u.....d3/BBB.JPG
För typ 3veckor sedan och ännu längre bak så hade jag alltid runt 90%-100% som mottagning, Har en känsla att det påverkar mitt internet för att sen detta resultat så har mitt internet gått segt när jag surfat i sidor.
January 6, 2004
japp jag har så på alla Sevrar när jag testar med TPtest, det är endast mottagningen som är låg.
Jag får som ni ser på bilden runt 62% på mottagning när jag testar mot BBB.
På dem andra leverantörerna (resten i TPtest) så får jag tom under 50% på mottagning.
Sändningen är det inget fel på, får från 90-100%.
April 1, 2001
När det gäller ADSL så är det ju inte precis som så att leverantören garanterar en hastighet på exempelvis 8Mbit/s, utan det heter "upp till", vilket innebär att somliga inte kan utnyttja den teoretiska maxhastigheten. Sen så anger ju din ISP en hastighet inom sitt eget nät, men dom kan ju inte lova att det fungerar bra, eller alls, utanför deras egna nät.
Går det snabbt annars då, förutom med tptest? Det som spelar roll är ju hur snabbt det går i "verkligheten" och inte mot någon testserver.
Var glad att du kan köra tptest åtminstone, det kan inte jag...
[Image Can Not Be Found]
April 26, 2004
Den bittra sanningen, pojkar och flickor är överbokning.
köper man 10mbit får man "upp till" 10 Mbit. Det innebär att varje kund har en övre gräns på 10mbit, men det finns ingen undre gräns (förutom möjligtvis i papperskontraktet).
Det är ingen mening att ha 10mbit dedikerad lina till varje kund, inte nog med att det är slöseri med bandbredd, det är oekonomiskt med. Det skulle vara ungefär så genomtänkt som att ha nog med telefonväxlar för att koppla ihop alla människor i sverige samtidigt, och alla som försökt ringa på nyårsafton vet att så inte är fallet.
Problemet är att folk i större utsräckning kör peer to peerprogramvara eller andra typer av serverprogramvara som har en kontinuerligt hög trafik och då märker kunderna av överbokningen genom att maxöverföringshastigheten sjunker... Så vill du ha tillbaka bandbredden så får du nog ge dig ut och knacka dörr med grannarna. Det är oftast därför ISP:er inte vill att kunderna ska ha servrar i sitt nät.
April 26, 2004
October 17, 2004
January 6, 2004
Iceman wrote: När det gäller ADSL så är det ju inte precis som så att leverantören garanterar en hastighet på exempelvis 8Mbit/s, utan det heter "upp till", vilket innebär att somliga inte kan utnyttja den teoretiska maxhastigheten. Sen så anger ju din ISP en hastighet inom sitt eget nät, men dom kan ju inte lova att det fungerar bra, eller alls, utanför deras egna nät.
Går det snabbt annars då, förutom med tptest? Det som spelar roll är ju hur snabbt det går i "verkligheten" och inte mot någon testserver.
Var glad att du kan köra tptest åtminstone, det kan inte jag...
[Image Can Not Be Found]
Nej, för mig funkar det inte heller att köra "starta test" men att köra "standard test" funkar däremot.
Och sen det här med upp till 8mbit/s det vet jag att det varierar beroende på olika grejer, men jag har sen starten av mitt bredband alltid legat runt 8mbit/s på mottagining och 700kbit/s på sändning med tptest.
Så jag ska ha en garanterad lina kring 8mbit/s vilket jag hade innan, bara nu som det har knasat.
1 Guest(s)