July 26, 2005
Tjenixen.
Sitter och funderar lite på hur man ska lösa dessa I-landsproblem.
Mitt nätverk ser ut på följande vis;
- Asus AC87U som router.
- En Netgear readynas Nv+ V2 Nas. Sitter trådad till routern.
- 2 Laptops.
- En Yamaha-reciever med en Chromecast kopplad till sig.
- En Ipad.
- 2st telefoner.
- En Boxee box. (som jag aldrig riktigt har fastnat för)
Vad är jag då ute efter?
Jo. Jag använder ju då min NAS som lagring av all media i hemmet.
99% av all media på den är i RAR-format.
Jag vill kunna streama data ifrån NASen från alla mina enheter till Yamaha-recievern.
Kolla på film i Ipaden när man ligger i sängen.
Gärna arkiverat och med ett smidigt GUI.
Installerade PLEX på NASen, men insåg rätt snabbt att det inte var programmet för mig.
Spelar ju inte upp RAR-filer (jag tillhör fortfarande de som absolut inte ser vitsen med att packa upp filer, och sedan ta bort RAR-filerna)
Så vad finns det nu för val här?
Hur gör alla andra?
Kör alla automatuppackning efter nerladdning av RAR-filer?
January 9, 2004
NdL;1297726 wrote: Tjenixen.
Hur gör alla andra?
Kör alla automatuppackning efter nerladdning av RAR-filer?
Vad är vitsen med att ha dem i RAR filer i dagsläget? Komprimerad video blir inte mindre av att packa ner dem. Tidigare så delade man ju upp filen i flera delar. Anledningen var att om nerladdningen avbröts eller det blev nått fel så behöve man bara ladda ner en enstaka fil, inte allting. Det problemet har vi inte med dagen uppkopplingar.
Men för att svara på dina fråga, ja jag packar upp alla filer 🙂
Om du vill göra det enkelt för dig så gör du ett script som packar upp alla dina filer och sen tar du bort alla RAR filer.
July 26, 2005
Hej, och tack för svar.
Ja jag misstänkte nog nästan att de flesta gör så.
Men som jag ser det så finns det stora fördelar med att ha RAR.
och det är när jag laddar hem någons semesterfilm på 60gb för att få schysst DBS ljud och full HD + 3D.
Ifall filen skulle bli korrupt, så är det troligtvis bara en del jag behöver ladda hem igen. Och inte hela 60gb-filen.
+ Att jag behöver ha kvar filerna för att dela med mig.
Sedan förstår jag inte vad problemet är med att ha möjligheten att kunna spela upp RAR.
Plex hade ju funktionen förr vet jag. Frågan är då varför man väljer att ta bort den.
Hur många trackers kör utan RAR-arkiv?
1 Guest(s)