April 5, 2004
hejj, jag har anslutit min bärbar till PC:n med en LAN sladd direkt, men har ingen anslutning alls.. bärbara han XP home å PCn PRO... hur ska jag gå till väga? jag har inte hittat speciellt mycket på nätet till hjälp.. har ingen firewall eller så.
det ända jag vill göra är att ansluta för att överföra filer å spela tillsammans...
när jag söker på Computers i Sök funktionen kommer den andra datorn upp men när jag ska in måste jag skriva password till Login namnet "datornamn/GUEST" jag har ingen guest, å ingen password funkar. HJÄLP
September 26, 2003
GroundX wrote: Antingen en switch emellan eller som ovanstående talare säger: Korsad kabel.
Ang. gästkontot så är det numera inaktivt i windows. Det är bara att aktivera det så brukar det fungera.
Annars är det ju mycket enklar att bara slänga upp en privat DC-Hub?
Men ge dig! haha DC hubb ? LMAO... ja den var bra 😛
1. Du ska köra korsad kabel
2. Du ska logga in som den användaren du loggar in som på datorn. Har du inget lösenord lämmna den blank.
3. Aktivera fildelning för delade mappar.
Tuta o köra
March 14, 2001
GroundX wrote: Sound-Wave: Förklara vad som var så roligt med det så är du snäll..
Och som mdf säger så måste du också använda dig av privata IP-Adresser mellan datorerna som du ställer in manuellt. ex 192.168.1/0.X 10-nätet eller det privata 172-nätet.
Att det var något roligt med det hela kan inte jag heller förstå, dock kan jag förstå om han/hon menar på att det är lite väl krångligt att köra med en dc-hubb för endast fildelning mellan två datorer, finns så mycket enklare sätt för det..
Använd 192.168.1.1-192.168.1.2
1 Guest(s)