September 30, 2002
HEj gott folk!
Vi skulle ha ett lan för ett tag sen, vi var 6 killar och stämningen var på topp... vi hade en router med 4-portar (D-Link DI-804) och en hubb (UNEX NexHub HD050). Hade hört mig för med några som borde kunna, och de sa att man bara satte in en korsad kabel från uplinken till Hubben. Mycket riktigt fick alla internet tillgång... men när vi alla gick in på en CS-server vart det knas... först med CD-key stod att den redan användes, sen när alla kom in vart vi utkastade efter ca: 2min.. "Connections problems" Vår lan kväll var helt förstörd.. och inte ett enda pracc spelades.... 🙁
Så min fråga lyder:
Inför nästa lan vad ska vi göra?? ska man måste köpa en 8-portars router? är det internet linan (Bostreem 2.5bit)? plzz need backup... 😉
February 1, 2002
Låter som mitt problem, testa o connecta med olika portar.
Skriv i genvägen till cs:
Dator1
X:half-lifehl.exe -console -game cstrike -clientport 27006
Dator2
X:half-lifehl.exe -console -game cstrike -clientport 27007
Dator3
X:half-lifehl.exe -console -game cstrike -clientport 27008
o.s.v
eller var det +clientport xxxxx, jag minns inte.. du får testa
September 30, 2002
Japp alla hade olika CD-keys för vi kom ju in tillslut..
vi kunde ju lira några minuter... personligen så tycker jag att det känns som just bosteam linan var för klen!?? men jag ska testa det där med portarna...
kan man "köpa" fler ip nummer av bosteam?? pris?? kan det eliminera mina problem??
Tur att det finns folk som kan sånt här.. så att sånna som jag kan lära mig 😉
February 1, 2002
Lycos wrote: Japp alla hade olika CD-keys för vi kom ju in tillslut..
vi kunde ju lira några minuter... personligen så tycker jag att det känns som just bosteam linan var för klen!?? men jag ska testa det där med portarna...kan man "köpa" fler ip nummer av bosteam?? pris?? kan det eliminera mina problem??
Linan är inte för klen iaf.
March 15, 2002
Lycos wrote: Japp alla hade olika CD-keys för vi kom ju in tillslut..
vi kunde ju lira några minuter... personligen så tycker jag att det känns som just bosteam linan var för klen!?? men jag ska testa det där med portarna...kan man "köpa" fler ip nummer av bosteam?? pris?? kan det eliminera mina problem??
LOL knappast fel på linan vi har kört 5 pers på telia adsl utan problem med samma router och vi lira många praccs så de va skitskoj =)
1 Guest(s)