May 27, 2002
Hej Jocke här! Alla som är intresserade av att vara med i Skaras lanförening kan på lördagen den 14juni klockan 19:00 gå in på irc på kanalen skaraLF så alla ni som är intresserade gå in där nu på lördag!
om ni har frågor så adda mig på icq:158450425 eller msn [email]Jocke_a_85@hotmail.com[/email] eller skriv frågan här!
Mayen!
May 27, 2002
Glömde säga att ni som har sagt att ni är intresserade måste se till att vara där för de är nu vi ska dra igång på allvar och få fram ett möte! IRL dvs!
Ni som är intresserade och har pratat med mig om ni inte kan komma till de mötet som jag skrev här över så måste ni ha en riktigt bra förklaring till varför ni inte kan!
Vi skall planera och diskutera på detta möte alla som vill vara med är mycket välkomna!
Så BE THERE!
Jocke
February 24, 2003
Stabilt....Jag är helt på med lanförening.
Sällan det är lan häromkring.
Vi brukar visserligen vara en ca 20 pers som träffas o lirar men något större vore ju skoj.
Fast kan tyvärr inte komma in på kanalen på Lördag p.g.a alkoholrelaterade ursäkter:).
...För övrigt vet jag en brabra lokal om man vill ha ett stort lan. Parken i Götene!Fast då måste man boka i rätt lång förtid, men rymmer ju mer folk än tillräckligt så att säga!
April 5, 2002
JCLAESON wrote: Stabilt....Jag är helt på med lanförening.
Vi brukar visserligen vara en ca 20 pers som träffas o lirar men något större vore ju skoj.
Fast kan tyvärr inte komma in på kanalen på Lördag p.g.a alkoholrelaterade ursäkter:).
...För övrigt vet jag en brabra lokal om man vill ha ett stort lan. Parken i Götene!Fast då måste man boka i rätt lång förtid, men rymmer ju mer folk än tillräckligt så att säga!
Ja shit, där är det ju skitstort. Kostar det nåt att hyra?
September 4, 2002
Marqz wrote: [quote=JCLAESON]Stabilt....Jag är helt på med lanförening.
Ja shit, där är det ju skitstort. Kostar det nåt att hyra?
Borde det göra tycker jag. Hoppas inte för mycket bara.
February 24, 2003
July 4, 2003
Skulle vara kul om man fick vara med.
kan kanske inte så underbart mycke å e väl inget underbarn...
men skulle vara kul ändå. kan kanske rita något om det behövs lr så.
lr bara såndär som utför skitarbeten lr sköter kiosken å håller folk vakna mitt på natten å ser till så dom inte spelar för lite.
September 4, 2001
aJjE wrote: är det ingen i ner skåne trakten som vill starta en sådan LAN förening?
Var kommer du ifrån?
Här finns ju många lanföreningar som anornar lan tycker jag. Bara runt en radie av tre mil från kristianstad i norra skåne finns det 4 olika lanföreningar i olika storlekar.
March 12, 2002
Cool Runnings
--------------------------------------------------------------------------------
aJjE skrev:
är det ingen i ner skåne trakten som vill starta en sådan LAN förening?Var kommer du ifrån?
Här finns ju många lanföreningar som anornar lan tycker jag. Bara runt en radie av tre mil från kristianstad i norra skåne finns det 4 olika lanföreningar i olika storlekar.
kommer från HBG
January 30, 2001
Goddag alla glada!
Ser i datumen på tråden att detta har tagit sin lilla tid men ändå i slutet ebbat ut.
Vad jag kan tyda av inläggen är det ett antal som väldigt intresserade av att skapa en liten lanförening. Detta är ju något som inte är så lätt att åstadkomma själv, utan man behöver vara minst 4-5 personer.
Det borde inte vara svårt att hitta 4 personer som är intresserade, det är dock värre med 4 arbetsglada och initiativrika personer.
Personer tar dock oftast initiativ då någonting är kul eller om de ser att det finns något att vinna.
Så mitt lilla tips till denna/dessa initiativtagare, sug tag i de 4 mest intresserade, gå in på http://www.sverok.se och starta en förening.
När det är klart sätter ni upp ett mål och slänger upp en hemsida.
När ni är en någorlunda fungerande förening kommer fler (förhoppningsvis) tycka att det vore coolt att vara med i en sådan förening.
Det viktigaste i början är att ni som startade inte lastar för mycket ansvar på medlemmarna, utan att ni som grupp löser uppgifterna.
Ska ni arrangera ”LAN” så se till att ni har en fungerade organisation innan och sätt inte ribban för högt de första gångerna.
Är ni ute efter en föreningslokal innebär det ett mycket större ansvar, och man får inte försumma att med en fast lokal följer en månadshyra och även med en billig hyra kan det bli tungt i längden.
Glöm inte bort det viktigaste bara, att ha kul!
September 7, 2003
Jag bor i Stockholm och skulle gärna vilja vara med i er LAN förening.
Jag har, med hjälp av några kompisar, haft ett antal LAN i mitt garage, 10-15 pers.
Sedan har jag vart på Remedy i år och jag skall gå på Dreamhack i vinter.
Jag spelar både Counterstrike, Battlefield och några andra spel.
För övrigt är jag 17 år ...
//Patrick
1 Guest(s)