January 5, 2005
Hej !
Skriver mitt första inlägg här i NH.
Jag har problem med långsam nedladdning av filer , jag har spray 8 Mbit
och brukar ladda ner från Fileplanet som jag är medlem hos.
Förmiddagen går det lite fortare , och då kan jag få nedladdning på 1 Mbit , eftermiddagen är sämre och brukar ligga på 0.5 Mbit.
Är detta normalt ?
January 22, 2003
Som sagt, testa en stor fil på sunet och kolla vad du får för hastighet.
Om det går så att det är din fulla hastighet där beror den långsama nedladdningen från Fileplanet på att deras servrar är för belastade.
1Mbit menar du att det går i ca 125kbyte/s?
eller går det i 1Mbyte/s?
August 11, 2004
Bopper wrote: När jag laddar ner en stor fil från Sunet får jag upp nedladdningsrutan med texten 410 kB/sek.
Det är väl kiloBYTE som avses då?
Ska man multiplicera med 8 eller 10 för att få kilobit/s?
Jag har Telia8000, är detta normal hastighet?
det är så du ska göra ja, 400kb/s kanske är lite dåligt, men det beror på avstånd till telestationen, kvalitet på kopparledningen osv, det blir ungefär 3.6mbit
April 11, 2003
Bopper wrote: När jag laddar ner en stor fil från Sunet får jag upp nedladdningsrutan med texten 410 kB/sek.
När det står kB är det kiloByte, för när det står med ett stort B är det Byte och när det står med ett litet b är det bit. Så har jag fattat det som iaf. Och man ska multiplicera med 8 för att få bit.
Om man har 8Mbits internet så ska man ju komma upp i en teoretisk hastighet av ~1000 kB/s?
January 22, 2003
Rune wrote: [quote=Bopper]När jag laddar ner en stor fil från Sunet får jag upp nedladdningsrutan med texten 410 kB/sek.
När det står kB är det kiloByte, för när det står med ett stort B är det Byte och när det står med ett litet b är det bit. Så har jag fattat det som iaf. Och man ska multiplicera med 8 för att få bit.
Om man har 8Mbits internet så ska man ju komma upp i en teoretisk hastighet av ~1000 kB/s?
Helt och fullt korrekt
1 Guest(s)