August 17, 2005
Ja, nu är det så att vi är några svettiga datordårar, runt +20st, som ska "lana" lite i mitt hem. Jag är orolig för att husets strömförsörjning inte ska räcka så att det börjar gå proppar m.m. Kopplar så att jag max har 4st per eluttag men ändå. Det måste ju bli en ganska bra påfrästning?
August 17, 2005
Json_81 wrote: Kanske kan gå då.
Står det vilken säkring som går till vilket uttag?
Se till att fördela jämt mellan dem isåfall o försök undvika att tvätta, laga mat osv när alla datorer e på.
O starta inte alla samtidigt.
Kollade igenom denna guiden:
https://www.nordichardware.se/.....038;page=1
Enligt den så anväder sig i snitt varje dator av knappt 1A. Jag har en "karta" på vilka säkringar som är kopplade till vilka delar i huset. Borde med andra ord inte vara några problem om jag kopplar in säg max 7st på en 10A säkring och max 10-12st på en 16A säkring?
November 26, 2002
Räkna med 2 Ampere (440 watt) per dator så ska det vara på den säkra sidan. Det ger 8 datorer på en 16 A säkring. Sen kan du alltid dra in ett par skarvsladdar från ett annat rum (ett rum som går på en annan säkring) och koppla in några burkar där.
Eller så köper du några reservsäkringar och provar dig fram...
August 17, 2005
John_lz wrote: Räkna med 2 Ampere (440 watt) per dator så ska det vara på den säkra sidan. Det ger 8 datorer på en 16 A säkring. Sen kan du alltid dra in ett par skarvsladdar från ett annat rum (ett rum som går på en annan säkring) och koppla in några burkar där.
Eller så köper du några reservsäkringar och provar dig fram...
Jo, reservsäkringar har jag en del liggandes hemma. Men det borde funka på ett eller annat sätt tycker jag. Vill bara veta så jag kan bestämma om det blir något överhuvudtaget.
November 22, 2001
Caali wrote: [quote=Json_81]Kanske kan gå då.
Se till att fördela jämt mellan dem isåfall o försök undvika att tvätta, laga mat osv när alla datorer e på.
https://www.nordichardware.se/Guider/?skrivelse=284&page=1
Enligt den så anväder sig i snitt varje dator av knappt 1A. Jag har en "karta" på vilka säkringar som är kopplade till vilka delar i huset. Borde med andra ord inte vara några problem om jag kopplar in säg max 7st på en 10A säkring och max 10-12st på en 16A säkring?
Den där är ganska gammal.
Har ni SLI system osv kan du räkna dubbelt.
Har du sådana där gamla säkringar? Bara att bunkra upp med sådana o testa.
November 26, 2002
Json_81 wrote: [quote=Caali][quote=Json_81]Kanske kan gå då.
https://www.nordichardware.se/Guider/?skrivelse=284&page=1
Den där är ganska gammal.
Har ni SLI system osv kan du räkna dubbelt.
Jag är villig att hålla med där. Det räcker med att några har Prescott processorer och 6800-grafikkort så är du långt över 1 Ampere på en sån burk. Men räknar du med 2 A i snitt så ska du klara dig. Tänk även på att inte ha en lång skarvsladd som du sen delar upp till 10 datorer. Den sladden kommer att bli grymt varm efter ett tag.
August 17, 2005
Dry_Ice wrote: det är bara ta lite förlängningskablar och dra från andra rum som dem andra säger. Ingra problem då.
Om ni inte har som oss, vi har ALLT på en överväning på en propp 😐 Och det är 4 st datorer och massa saker på den, har för mig att min far fixade en större säkring 😛
Nej, vi verkar ha en ganska bra spridning på säkringarna. Blir till att ha en del förlängninskablar till hands och skissa upp lite i förväg hur allt ska dras så borde det gå
1 Guest(s)