June 21, 2004
Tja...
Jag har en del trådlösa enheter hemma som vill åt internet men problemet är att jag inte har någon trådlös router/access punkt så jag tänkte använda en bärbar dator med trådlöst nätverkskort som router, hur fixar jag det här?
Den datorn jag tänkt använda som detta kör WinXP SP2 och är ansluten till bredband via kabel till en vanlig router, jag vill kunna göra internet Genom denna så till exempel andra datorer kan ansluta till den bärbara dator och surfa på internet... är detta möjligt?
Mycket tacksam för svar...
PS: Det ska helst inte vara ett P2P nät, vill ha ett riktigt nätverk.
//codemaster
December 24, 2002
Kollar först om ditt inbyggda kort stödjer att agera som accespunkt. Om det inte gör det köper du ett externt kort som du kopplar in i pcmcia porten och drar en kabel till laptopen.
Edit: Fast å andra sidan lär det nästan bli billigare att köpa en billig router än att köpa ett externt nätverkskort till den.
June 21, 2004
Loggo wrote: Kollar först om ditt inbyggda kort stödjer att agera som accespunkt. Om det inte gör det köper du ett externt kort som du kopplar in i pcmcia porten och drar en kabel till laptopen.
Edit: Fast å andra sidan lär det nästan bli billigare att köpa en billig router än att köpa ett externt nätverkskort till den.
Att köpa till grejer är inget alternativ... då kan jag lika gärna köpa en vanlig accespunkt 😛
Grejen var att det skulle gå snabbt och enkelt att göra detta.
Jag kollade mitt nätverkskort men hittade ingen som helst info om det kunde agera som accespunkt eller inte... det är ett Intel® PRO/Wireless 2200BG (802.11b/g) och sitter i en HP NX9030 dator... jag har haft den i ett p2p nät och det fungerar, jag har den i infrastructure mode (vanligt nät) nästan varje dag så den fungerar problemfritt...
November 22, 2001
Jag hittade det här:
http://sourceforge.net/project.....ipw2200-ap
Verkar dock kräva att du kör linux.
1 Guest(s)