June 19, 2002
Hallå, fick en Dell Latitude C640 m. 1.7GHz P4 mobile idag, och nu vill jag skaffa WLAN till den. Det finns ett dell originalkort som man kan sätta på minipci så använder kortet den interna antennen och allt blir jättebra, men det kortet kostar 800kr och det känns lite tråkigt.
Hittade sen http://www.komplett.se/k/ki.as.....w=detailed vilket skulle kunna passa, och det är ju helt okej i pris.
Någon som vet om det funkar?
Mkt tacksam för svar!
May 6, 2002
Dell använder sig själv av Intel Pro Wireless 2100 så det BÖR inte vara något problem.
Annars kan du ju köpa ett PC-card (PCMCIA), du har ju 2 kortplatser på C640.
Där jag jobbar som PC-tekniker (support) kör dom Latitude C6xx/D6xx/X3xx så jag har rätt bra koll på dessa maskiner. Hör av dig om du är i behov av hjälp nån gång 🙂
May 29, 2001
NH|Noddan wrote: Tack för svaren, tråden är dock numer inaktuell då datorn inte fungerar som den ska 🙁 🙁 :(.
När jag drar ur strömsladden (dvs kör på batteri) så blir hela skärmen full med artefakter. Padda, du råkar inte veta vad det kan vara?
Kan det vara speedstep som kickar igång? testa att inaktivera det. Om det hjälper så borde en nyare grafikdrivare fixa till det.
2 Guest(s)