May 7, 2004
Jag topic säger en hel del, det hela började i samband med att telia tog bort inloggningssystemet (så att man inte behöver logga in varje gång man ska online). Men nu dör routern var 12:e minut, den tappar kopplingen och det står "reconfiguring", senaste firmwaren var från 2004-04-19 och den kör jag med atm. Om jag pluggar modemet rätt in i burken så funkar det klockrent.
Jag hittar verkligen inga inställningar där man på något sätt kan förändra denna "leasetime", dock tror jag inte det är den biten som är problemet. Jag har provat köra på static ip med telia som isp och det tar ju bort den här "refresh" funktionen dock dör det ändå var 12:e minut. Jag har fabriksåterställt routern och provat ställa in alla manuellt igen samt att jag pillar på det mesta utan att bli klokare.
Routern är en "Levelone/Level1 FBR-1409TX"
May 19, 2002
Det är inget fel på level1 routrar, jag har en sådan och de är faktiskt riktigt bra. För att bli lite ontopic, så är frågan om du inte ska välja dynamic ip. Jag kör på det med BBB och om man läser i loggen som finns i setupen, så står det där vilken lease det är på ip:t man får.
1 Guest(s)