January 2, 2007
Hej tänkte fråga en fråga angående Linksys WRT54GL:
Jag har en lina på 100/10 och tankar ner på 9mb/s kablat när nätverkssladden från datorn är direkt ansluten till uttaget.
Kommer jag få samma nedladdnings/uppladdningshastighet med en router ikopplat?
Jag har läst lite om throughput, vad är det för något, gäller det bara trådlösa delen?
Vilken router bör jag köpa? Köper på fredag.
January 1, 2002
har du bara 10/10 (som du skrev i denna tråden) så räcker en wrt54gl. Vill du ha en flashigare variant av dir-635 så kolla på DGL-4500.
Jag står inför samma val med en 100/10-lina hemma
March 14, 2001
Det beror lite på vad du använder internet till, många ansluntningar så som med torrent och liknande klarar inte wrt54gl. Kör de en sån för länge sedan på en 8/1 och den gick i botten vid full hastighet, några hundra anslutningar var det. Hastigheten höll den dock uppe men surfa runt på internet i sig gick inte speciellt bra.
January 1, 2002
Snorch wrote: Det beror lite på vad du använder internet till, många ansluntningar så som med torrent och liknande klarar inte wrt54gl. Kör de en sån för länge sedan på en 8/1 och den gick i botten vid full hastighet, några hundra anslutningar var det. Hastigheten höll den dock uppe men surfa runt på internet i sig gick inte speciellt bra.
körde du standard firmware i den eller dd-wrt?
1 Guest(s)