November 12, 2002
Tjenare , funderar på trådlöst internet hemma 22mps verkar va lagom surfhastighet o så. Men till en burk vill jag ha vanlig lina. jag har redan ett alcatel modem och adsl lina. Så ja undrar om man ska köpa Router färdig med trådlöst, i så fall Dlink funderar jag på. Finns dessa med vanlig port på och hur många trådlösa datorer kan en sån ta hand om???
Annars kan man väl köpa bara en accsespunkt och en router o sedan koppla så??? lr?
Tack på föhand
May 23, 2001
Det går att ta en router och en access punkt. Men det finns iaf Netgear routrar med både trådlöst och vanlig RJ45 uttag. Vet inte hur många trådlösa dessa kan ta hand om, kanske ett helt klass C nät. Dock lär det tappas prestanda....
Dlink lär väl oxo ha sådana här routrar kolla lite på http://www.dustin.se
December 20, 2001
de flesta trådlösa routrar har 4 portars 10/100 switch för kabelanslutna datorer, tror (är inte säker) att de dessutom skall klara av 255 datorer trådlöst.. .. fast prestandan blir nog inte den bästa .. ..
jag har haft en Netgear FM114P ett tag nu och den fungerar utan problem
December 20, 2001
vet inte om det är aktuellt för din del .. .. men
den Netgear router jag valde är lite dyrare...
en av anledningarna är antagligen att den har inbyggd skrivarserver.. .. man kopplar alltså en parallellskrivare direkt på routern och behöver inte flytta skrivaren till den dator man vill skriva ut från .. .. eller starta den dator som har skrivaren ansluten
1 Guest(s)