June 4, 2003
Tjenare!
Jag undrar lite vad folk tycker om comhems bredband, tänkte införskaffa mig deras medium nu när jag och tjejen ska flytta ihop, för jag har hört rykten om att man ska få 8mbit i upload någongång i år. Har även varit i kontakt med deras support några ggr och då säger dom samma sak. Så jag undrar lite över vad ni som har comhem tycker om deras nät, om man ska skaffa det eller fixa telia såfort som möjligt.
skriv ner alla för och nackdelar om ni vill så vore det grymt nice!:)
tacktack!=)
November 22, 2001
Om jag förstått det rätt kan man väl få det redan nu bara att man får betala lite extra?
Jag har haft comhem sedan 2004 och de har varit ruskigt bra fram tills de gick ihop med vilket företag det nu var.
Förr hade jag alltid minst 8Mbit och linan var aldrig nere.
Nu har jag haft flera störningar med lägre hastighetr och ibland helt stendött. Hela januari fungerade inte uppkopplingen alls (eller tv/telefoni).
Och för en månad sen gick det helt ner igen men denna gången var det fixat dagen efter felanmälan.
Så förhoppningsvis är de väl på bättringsväg igen.
December 24, 2002
jag har 24/8 och skulle inte kunna känka mig nåt annat än kanske 100/100 fiber..
Tror inte det går att få mkt snabbare än så. Jag är nöjd med min uppkoppling, och tycker Comhem har skött sig bra. Tycker att comhem är mk stabilare än ADSL (DSL). Det ända jag inte är nöjd med , det är deras IP-Telefoni, men det har int emed Comhem att göra, utan att jag hatar IP-telefoni pga den sämre kvalitén.
September 1, 2002
Jag hade Comhem, både bredband, tv och telefoni. Sade upp bredbandet och telefonin för att det bara var problem.
Telefonljudet var alldeles för lågt, hur mkt man än höjde på själva telefonen. Bredbandet hade mkt downtime. Och själva kundtjänst var det sämsta av allt. De fattade absolut ingenting och hade noll i kunskap vad gäller sina tjänster. Riktiga puckon allihop.
December 24, 2002
Dinos wrote: Jag hade Comhem, både bredband, tv och telefoni. Sade upp bredbandet och telefonin för att det bara var problem.
Telefonljudet var alldeles för lågt, hur mkt man än höjde på själva telefonen. Bredbandet hade mkt downtime. Och själva kundtjänst var det sämsta av allt. De fattade absolut ingenting och hade noll i kunskap vad gäller sina tjänster. Riktiga puckon allihop.
Har Comhems telefon och tycker inte heller om kvalitéen (stava?)
tycker inte att det är för lågt, utan bara skit..
Men bredbandet har aldrig någonsin strulat.. har haft dom i flera år.. tror det beror på vilket område man har.. använder UPC's gamla nät..
September 1, 2002
jonte_power wrote: [quote=Dinos]Jag hade Comhem, både bredband, tv och telefoni. Sade upp bredbandet och telefonin för att det bara var problem.
Har Comhems telefon och tycker inte heller om kvalitéen (stava?)
tycker inte att det är för lågt, utan bara skit..
Men bredbandet har aldrig någonsin strulat.. har haft dom i flera år.. tror det beror på vilket område man har.. använder UPC's gamla nät..
UPCs gamla nät här också. Det krånglade inte i början, bara "mot slutet". Det var stendött i 4 veckor och kundtjänst fattade som vanligt nada. Sa upp skiten och hittade ett BBB fiberjack i hallen 😉
2 Guest(s)