September 3, 2001
Tjena, fick nyligen BBB vdsl och med det fick jag en hub/modem, (märke Xavi) och mina överföringar från och till hos datorerna är väldigt långsamma 🙁
Testade att skicka genom icq och det håller sig vid ca. 3100 kb/sek och genom explorer tar det lika lång tid att överföra en 500 mb fil som det tar för icq... samma genom msn.
Har testat att byta kablar, byta nätverkskort, lite lätta registertweaks men inget verkar fungera 🙁
har ännu inte testat att direktkoppla datorerna eftersom jag inte har någon kabel som funkar för att koppla dem direkt (korsad?)
tycker att det borde gå snabbare eftersom allt är ju 100mbit (kort, kablar och hub)
nån som har någon aning om vad det kan vara?
November 10, 2003
kan vara hubben, pröva med en switch istället och fullduplex på korten.
har annars en sproilans oöppnad D-Link DES-1008D (8 ports kvalitets switch oöppnad förpackning)...400 Skr 🙂
men prova oxå med dina kablar direkt mellan datorerna ( ofta har nic:en autosensing och mdi/mdix )
March 2, 2002
Jag har samma problem.
Det går sjukligt segt att överföra filer på det lokala nätverket med Explorer.
Min konfiguration är:
Data A och B: se signatur, OS på dessa: A: Win ME, B: Win 2000 pro
Data C: Laptop HP Pavilion ze4428 (WLAN 802.11b) OS: Win XP Home
Jag har BBB lan kopplat till en D-link 604 router samt en D-link DWL-700AP WLAN accesspunkt.
Är det någon brist i Windows som gör att det går så segt?
Jag får mycket högre hastighet då jag laddar ner från internet än när jag skickar filer mellan datorerna.
2 Guest(s)