Locka tjejer till LAN?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Locka tjejer till LAN?
jar
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 9
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 8, 2002 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej, den stora frågan är varför det är så få tjejer på LAN?

Är det så få tjejer som är intresserade av datorer?

Vi anordnar LANpartyn uppe i norrland och har funderingar på att eventuellt anordna mindre LAN eller dagen före det stora LANet för ENBART tjejer, kan detta fungera?

En annan lösning vi funderat på är antingen rabatterat inträde för tjejer eller gratis.

Och det vore roligt att höra från tjejer som omväxling isf en massa grabbar som tror sig veta. Om det finns några tjejer på forumet vill säga...

---
testa RTCW @ lis.tt.luth.se

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
133042
January 14, 2002 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

det är väl helt enkelt så att tjejerna inte känner för att bära iväg burken till LAN

Klockenstein
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 560
133046
January 14, 2002 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Det räcker att jag kommer till LAN:et så flockas tjejerna utanför... 😀

beaver
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 190
133056
January 14, 2002 - 9:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla har vi samma problem. saken är den att det finns inte så många så dator intresserade tjejer. det är faktumet!

Visst kan man låcka några med lägre priser/gratis. men bara tjejer tror jag blir svårt. det skulle det va här iaf. Nu vet jag inte hur det är i norrland:-P

ska vi sammordna? ring ung vänster, frivolt och sånna feminist tjafs så kanske ni får dit lite folk. annars är krogen och fester ett hett tips om ni bara vill träffa tjejer=)

Devlin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 279
133181
January 15, 2002 - 8:53 am
sp_Permalink sp_Print

Klart det finns data intresserade tjejer.
Men spel intresserade tjejer finns det inte lika gott om.

Dessutom så är tjejer på ett helt annat sätt än oss killar, vi kan leva och sova i våran egen skit när vi spelar lan. Gå och lägga oss 9 på morgonen för att vakna och äta en pizza till frukost och sedan börja spela igen medans en tjej vill gå hem och sova i sängen och sedan duscha, sminka sig, etc etc etc.
Kanske därför ? 😉

Terho
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1353
133189
January 15, 2002 - 9:13 am
sp_Permalink sp_Print

Kan va så eller man måste kanske måste ha nånting som gör att dom drar sig till LAN en Bar kanske :grin:.... Om typ 10 St tjejer går till sina kompisar å säger att dom va på LAN och dom tyckte de va skit kul skulle de nog komma fler å fler. Jag tror inte många tjejer fattar hur kul de kan va på LAN. Jag tror inte de är nå fel på spelen iaf varje gång när nåra av mina tjej kompisar testar att spela Q3 eller UT eller nå annat. Vist man tvingar ditt dom men när dom börjar vill dom inte sluta.... Brukar trycka av vatten pumpen i smyg så den fryser å säga att de vart nå fel 😀 Ne då 😀 Men jag tror de kommer mer å mer....

De måste bara komma ut mer + att många tjejer kanske inte kan så mycket om datorer än.... Ni som har brudar får börja lära dom 😀

Min halv tjej 50% smile

Nån av er som känner en spel galen tjej?

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
133937
January 16, 2002 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

jag känenr en spelgalen tjej... hon spealr fan "vändtia" jämt!

Zoc
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 13
138926
January 29, 2002 - 11:15 am
sp_Permalink sp_Print

på BIRDIE är det gratis för tjejer att komma in!!!

Kid Rock
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 531
139237
January 29, 2002 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

On 2002-01-15 10:13, SoundHead wrote:
Kan va så eller man måste kanske måste ha nånting som gör att dom drar sig till LAN en Bar kanske :grin:.... Om typ 10 St tjejer går till sina kompisar å säger att dom va på LAN och dom tyckte de va skit kul skulle de nog komma fler å fler. Jag tror inte många tjejer fattar hur kul de kan va på LAN. Jag tror inte de är nå fel på spelen iaf varje gång när nåra av mina tjej kompisar testar att spela Q3 eller UT eller nå annat. Vist man tvingar ditt dom men när dom börjar vill dom inte sluta.... Brukar trycka av vatten pumpen i smyg så den fryser å säga att de vart nå fel 😀 Ne då 😀 Men jag tror de kommer mer å mer....

De måste bara komma ut mer + att många tjejer kanske inte kan så mycket om datorer än.... Ni som har brudar får börja lära dom 😀

Min halv tjej 50% smile

Nån av er som känner en spel galen tjej?

Hehe, hur får du 50% tjej? Det skulle jag vilja veta! smile Du kan väl inte vara i hop med henne till hälften bara?

Förklara...smile

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
140059
February 1, 2002 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

typ bästa grejen man kan göra e att trycka upp affischer, där det står vad ett lan är (stor hop med (oftast) singelkillar, som tar datorn te ett ställe o är *sociala*), att det e gratis inträde för tjejer, och att internet finns.
(ev plats, inträde samt busstider....)

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
140878
February 3, 2002 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

O ha lite bilder med LAN grabbar me bar överkropp smile Dom kommer flockandes smile

JennyM
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
140977
February 4, 2002 - 8:28 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tror att det är nog fler tjejer som vill lan:a, men det går ut alldeles för dålig information innan.
Tyvätrr vet jag att saningen e den att det finns inte många tjejer som e speltokiga eller datanördar.
Om man tittar på dom andra trådarna ang "tjejer på lan" så kanske man får en aning om varför oxå.
//JennyM

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 561
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL