November 6, 2001
Okej, den stora frågan är varför det är så få tjejer på LAN?
Är det så få tjejer som är intresserade av datorer?
Vi anordnar LANpartyn uppe i norrland och har funderingar på att eventuellt anordna mindre LAN eller dagen före det stora LANet för ENBART tjejer, kan detta fungera?
En annan lösning vi funderat på är antingen rabatterat inträde för tjejer eller gratis.
Och det vore roligt att höra från tjejer som omväxling isf en massa grabbar som tror sig veta. Om det finns några tjejer på forumet vill säga...
---
testa RTCW @ lis.tt.luth.se
September 14, 2001
Alla har vi samma problem. saken är den att det finns inte så många så dator intresserade tjejer. det är faktumet!
Visst kan man låcka några med lägre priser/gratis. men bara tjejer tror jag blir svårt. det skulle det va här iaf. Nu vet jag inte hur det är i norrland:-P
ska vi sammordna? ring ung vänster, frivolt och sånna feminist tjafs så kanske ni får dit lite folk. annars är krogen och fester ett hett tips om ni bara vill träffa tjejer=)
November 14, 2001
Klart det finns data intresserade tjejer.
Men spel intresserade tjejer finns det inte lika gott om.
Dessutom så är tjejer på ett helt annat sätt än oss killar, vi kan leva och sova i våran egen skit när vi spelar lan. Gå och lägga oss 9 på morgonen för att vakna och äta en pizza till frukost och sedan börja spela igen medans en tjej vill gå hem och sova i sängen och sedan duscha, sminka sig, etc etc etc.
Kanske därför ? 😉
February 13, 2001
Kan va så eller man måste kanske måste ha nånting som gör att dom drar sig till LAN en Bar kanske :grin:.... Om typ 10 St tjejer går till sina kompisar å säger att dom va på LAN och dom tyckte de va skit kul skulle de nog komma fler å fler. Jag tror inte många tjejer fattar hur kul de kan va på LAN. Jag tror inte de är nå fel på spelen iaf varje gång när nåra av mina tjej kompisar testar att spela Q3 eller UT eller nå annat. Vist man tvingar ditt dom men när dom börjar vill dom inte sluta.... Brukar trycka av vatten pumpen i smyg så den fryser å säga att de vart nå fel 😀 Ne då 😀 Men jag tror de kommer mer å mer....
De måste bara komma ut mer + att många tjejer kanske inte kan så mycket om datorer än.... Ni som har brudar får börja lära dom 😀
Min halv tjej 50%
Nån av er som känner en spel galen tjej?
December 4, 2001
On 2002-01-15 10:13, SoundHead wrote:
Kan va så eller man måste kanske måste ha nånting som gör att dom drar sig till LAN en Bar kanske :grin:.... Om typ 10 St tjejer går till sina kompisar å säger att dom va på LAN och dom tyckte de va skit kul skulle de nog komma fler å fler. Jag tror inte många tjejer fattar hur kul de kan va på LAN. Jag tror inte de är nå fel på spelen iaf varje gång när nåra av mina tjej kompisar testar att spela Q3 eller UT eller nå annat. Vist man tvingar ditt dom men när dom börjar vill dom inte sluta.... Brukar trycka av vatten pumpen i smyg så den fryser å säga att de vart nå fel 😀 Ne då 😀 Men jag tror de kommer mer å mer....De måste bara komma ut mer + att många tjejer kanske inte kan så mycket om datorer än.... Ni som har brudar får börja lära dom 😀
Min halv tjej 50%
Nån av er som känner en spel galen tjej?
Hehe, hur får du 50% tjej? Det skulle jag vilja veta! Du kan väl inte vara i hop med henne till hälften bara?
Förklara...
August 22, 2005
typ bästa grejen man kan göra e att trycka upp affischer, där det står vad ett lan är (stor hop med (oftast) singelkillar, som tar datorn te ett ställe o är *sociala*), att det e gratis inträde för tjejer, och att internet finns.
(ev plats, inträde samt busstider....)
February 4, 2002
Jag tror att det är nog fler tjejer som vill lan:a, men det går ut alldeles för dålig information innan.
Tyvätrr vet jag att saningen e den att det finns inte många tjejer som e speltokiga eller datanördar.
Om man tittar på dom andra trådarna ang "tjejer på lan" så kanske man får en aning om varför oxå.
//JennyM
1 Guest(s)