May 1, 2002
February 21, 2003
winxp pro har ju remote desktop, enabla det på den dator du ska logga in på: högerklicka på den här datorn, egenskaper, fliken fjärranvändning, och klicka i "tillåt att andra användare fjärransluter till den här datorn". endast en användare kan vara inloggad på samma datorn samtidigt.
sen startar du inloggningsprogramet via startmenyn-program-tillbehör-kommunikation-anslutning till fjärrskrivbord
April 1, 2001
djdannedj wrote: Jag läste i en bok att man kunde logga in sig på en annan data via sitt lan(Datan jag vill logga in på är i detta lan). Då menar jag med sin vanliga användare osv.
Båda mina datorer kör xp pro.
Hur gör jag detta???
Det verkar som att du har läst att med ett serverstyrt LAN kan man logga in med sin användare på andra datorer. Då krävs att man har en domän och en dator som är domänkontroller. Det kanske är vad du har läst om?
May 1, 2002
nej, jag har inte läst om några domäner. Jag lånade en bok från biblioteket om bredband där författaren använde detta för att logga in på sina datorer. Det lät praktiskt så jag vill testa detta själv.
Twinsen det funkar, men jag skulle vilja att flera skulle kunna logga in samtidigt går det att fixa med domäner eller på nått annat sätt???
(Jag har ingen aning om vad en domän är)
1 Guest(s)