November 4, 2002
Kizo wrote: Kan jag skapa ett virtuellt lokalt nätverk med en annan dator online?
Om vi tar som exempel vissa spel, så går de att spela på nätverk, men inte online.
Går det då att luras och säga att den andra datorn är med i samma nätverk?
Yepps, om du ligger i samma delnät som din polare så funkar det.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
September 16, 2002
GeneSiS wrote: [quote=Kizo]Kan jag skapa ett virtuellt lokalt nätverk med en annan dator online?
Om vi tar som exempel vissa spel, så går de att spela på nätverk, men inte online.
w00t 😮
Uhm... Heh...
Hur man göra så?
November 4, 2002
Kizo wrote: [quote=GeneSiS][quote=Kizo]Kan jag skapa ett virtuellt lokalt nätverk med en annan dator online?
w00t 😮
Uhm... Heh...
Hur man göra så?
Dator A har IP 192.168.1.1
Dator B har IP 192.168.1.2
Nu ligger dom i samma delnät.
Dator A har IP 192.168.10.1
Dator B har IP 192.168.11.2
Nu ligger dem i olika delnät och måste använda en gateway/router för att nå varandra.
Så om du gör ett VPN hemma hos dig så måste du bara se till att ni ligger i samma delnät annars kommer det fortfarande inte att fungera.
Men jag kan inte säga hur du ska göra eftersom jag inte vet hur du har tänkt att slänga upp ditt VPN.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
September 11, 2002
Näpp det är klart att man inte kommer upp i samma hastigheter som i sitt lokala nätverk. I lokala nätverket kanske man har 100Mbit nätverk. Och här var det ju tal om VPN över internet, så det är ju inte så troligt att de som ska vara med har 100Mbit uppkopplingar allihop...
Det finns olika typer av VPN-lösningar, men oavsett vilken man väljer så tillkommer en del overhead i överföringarna, och det gör att den effektiva hastigheten sänks ännu mer.
Men å andra sidan är det ju inte för att man vill komma upp i höga hastigheter som man väljer VPN, så jag tror inte att det spelar nån roll om man väljer en VPN lösning om hastigheten sjunker en aning.
1 Guest(s)