February 10, 2001
1 se till att han har något utdelat
2 (om han 2k eller något liknande) gå in i Kontrollpanelen>Användare och Lösenord>Avancerat>Avancerat>AnvändareEgenskaper för gäst kontot>Ta bort bocken kontot är inaktivt.
Other than that kan jag inte komma på något på rak arm. Ni kan pinga varandra och så?
Edit: Thamole du borde nog prova detta.
June 17, 2002
paddda wrote: 1 se till att han har något utdelat
2 (om han 2k eller något liknande) gå in i Kontrollpanelen>Användare och Lösenord>Avancerat>Avancerat>AnvändareEgenskaper för gäst kontot>Ta bort bocken kontot är inaktivt.Other than that kan jag inte komma på något på rak arm. Ni kan pinga varandra och så?
Edit: Thamole du borde nog prova detta.
Det e inte inaktivt... Det går ändå inte..
June 17, 2002
Eddan wrote: Tror att du får skriva hans användarnamn som han har på datorn.
Så fick jag göra i mitt nätverk då min dotter har Windows 2000 och jag kör med Xp.
hehe.. lite skillnad på om man har 2000 o XP än 98 o 2000...
Man kommer inte åt en 2000 burk om man har 98...
Mellan 2000 o XP e det inga problem...
May 23, 2001
Naturligtvis så kommer både en 98, 2k och XP burk åt varandra i nätverket. Kan dock bugga lite mellan 98 > 2k och XP. Men fungerar gör det.
Detta med lösenord är att i XP måste man aktivera gästkontot, sen skall det fungera. Om man inte vill aktivera gästkontot så kan man logga in som en annan användare, tänk dock på att om du ger bort administratörslösenordet så kan han som du ger bort det till göra vad han vill med din dator. Det är bäst att aktivera gästkontot tycker jag. Annars går det utmärkt att köra med ftp, det gör jag och mina kompisar när vi är på lan.
I 2K tror jag att du måste ställa in i mappen där du delar ut om gäster ska få kunna gå in i den, naturligtvis måste även här gästkontot vara aktiverat.
2 Guest(s)