March 8, 2004
Hej, jag har ett problem.. följade :
Min kusin har blivit trakasserad och hotad via lunarstorm en längre tid nu.
Hon mår väldigt dåligt av allt som hon har fått osv..
Jag har kontaktat "lunarcrew" men inte fått någon vettig information av dom som man kan försöka spåra dom som skriver allt till henne.
Eftersom jag inte är så haj på allt lunajhax och inte har någon själv så vet jag inte hur jag ska göra...
Så om nån här vet hur man knäcker password/ip adressen till dom som håller på skulle jag vara jätte tacksam.
om ni skulle få fram något så kan ni mejla mig på [email]groppfeldt@hotmail.com[/email]
dom som skriver har föjande nick : ***********
och min kusin har : *******
Edit:Om detta kanske är fel ställe o prata om sånthär, så skulle jag väldigt gärna kunna få reda på något forum där dom kan hjälpa..
Tack på förhand !
Edit av ViU: Tog bort nicken.
April 23, 2003
Mathias wrote: Har personen som hotat MSN eller ICQ? Ta i så fall kontat med denne. När du har skickat något meddelande - skriv netstat i kommandotolken. Då borde du få fram lite information. Pinga sedan den adressen du tror är rätt så får du fram ip-adressen.
Jo, fast förmodligen måste man få en P2P anslutning såfall. Alltså, skicka en fil eller liknande.
Försök få in personen(erna) på något IRC-nätverk, varför inte lunars eget.. :bgrin: Testa med det simpla, om du kör mIRC, /dns nickname . Om den personen har det skyddat på något sätt, försök få personen(erna) att DCC chat:a med dig (P2P blir det då), öppna cmd och skriv in 'netstat -ano'. Då kommer du få tag på IP:t, om usern inte connectar via någon bnc/shell.
2 Guest(s)