Lustigt nätverksproblem, häjlp sökes!|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lustigt nätverksproblem, häjlp sökes!
CTH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
Member Since:
August 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 6, 2005 - 9:19 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har ett väldigt märkligt nätverks problem. På en av 3 datorer så går nätverket ner då och då och är nere väldigt länge. Men inte helt nere, när man försöker gå in på någon sida så får man upp bakgrundfärgen och på vissa sidor som inte innehåller några bilder kan man få upp hela. Jag kollar på "status" på nätverket när jag klickar på länkar och då skickas och tar emots några packet, men efter någon sekund så slutar det. Routern är nyköpt, en netgear inte trådlös, jag har helt ny dator, så pass på att jag har en gammal HD + den nya HDn, Windows är nyinstallerat. Hade ett virus vid namn 180 search, men jag har kollat med Symantecs borttagare av viruset och den hittar inte det. Hittar inga andra virus heller.
Det är alltså inte internet som går ner utan nätverket, jag kommer itne in på routerns configurationssida när det är nere.
Jag har testat allt jag kan komma på, testat med att sätta i nätverkssladden i en annan dator, det verkar gå bra. Testat med att skriva i ip-nummer ect manuellt, har sett till så att ingen annan dator är på samtidigt som problemdatorn. Andvänt routerns installations cd för att konfiguera nätverket och internet. Nätverkskortet skulle det kunna vara fel på men som sagt så fungerar det ibland i flera timmar och sen gar det ner. Nätverkskortet sitter i moderkortet som är abit NF8. Kör win XP Pro

Någon som har någon som helst idee om vad jag ska göra?
Har bara mp3-or och typ 4 program kvar sen den gamla HD, som nu ar formaterad.

HJÄLP!!!

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
Member Since:
February 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
886675
May 9, 2005 - 5:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad är det för router? Hade ett liknade problem..

Everest159
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 304
Member Since:
February 4, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
886693
May 9, 2005 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Testa byta nätuttag i routern då, om den datorn som får de uttaget får samma problem så ere routern de e fel på.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 43
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL