August 9, 2003
Jag har ett väldigt märkligt nätverks problem. På en av 3 datorer så går nätverket ner då och då och är nere väldigt länge. Men inte helt nere, när man försöker gå in på någon sida så får man upp bakgrundfärgen och på vissa sidor som inte innehåller några bilder kan man få upp hela. Jag kollar på "status" på nätverket när jag klickar på länkar och då skickas och tar emots några packet, men efter någon sekund så slutar det. Routern är nyköpt, en netgear inte trådlös, jag har helt ny dator, så pass på att jag har en gammal HD + den nya HDn, Windows är nyinstallerat. Hade ett virus vid namn 180 search, men jag har kollat med Symantecs borttagare av viruset och den hittar inte det. Hittar inga andra virus heller.
Det är alltså inte internet som går ner utan nätverket, jag kommer itne in på routerns configurationssida när det är nere.
Jag har testat allt jag kan komma på, testat med att sätta i nätverkssladden i en annan dator, det verkar gå bra. Testat med att skriva i ip-nummer ect manuellt, har sett till så att ingen annan dator är på samtidigt som problemdatorn. Andvänt routerns installations cd för att konfiguera nätverket och internet. Nätverkskortet skulle det kunna vara fel på men som sagt så fungerar det ibland i flera timmar och sen gar det ner. Nätverkskortet sitter i moderkortet som är abit NF8. Kör win XP Pro
Någon som har någon som helst idee om vad jag ska göra?
Har bara mp3-or och typ 4 program kvar sen den gamla HD, som nu ar formaterad.
HJÄLP!!!
1 Guest(s)