February 21, 2003
varför i hela världen ska man skicka mail över 10mb...
F.T.P.
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
May 7, 2002
BBB blockerar utgående trafik för dig dvs för att kunna skicka via smtp måste du avända deras smtp-relay server.
Skickar du 10MB stora filer eller tar emot bara?
Om du vill kunna skicka filer>10MB måste du få dem att ta bort den gränsen.
Att de blockerat port 25 är inga problem då du kan ställa in i din mailserver att använda deras smtp-server för utgående.
Även om du skulle har mail hos typ telia så behöver du ändå använda deras smtp-relay server för utgående mail.
De gör jag själv(har telia, ingen begränsning i storlek). Fungerar alldels utmärkt.
Ett allternativ är nog att använda ftp för att skicka filerna.
Testat att köra med smtp.bredband.net som i din mail-server?
June 7, 2004
tiggre wrote: varför i hela världen ska man skicka mail över 10mb...
F.T.P.
jobbar som fotograf, behöver skicka mkt bilder snabbt till redaktionen
har pratat med BBB de vägrar ta bort den.
jag kan väl inte sätta upp en egen server med port 25 blockad?
Kan bbb ta bort port 25 för endast mig?
June 7, 2004
picks2 wrote: BBB blockerar utgående trafik för dig dvs för att kunna skicka via smtp måste du avända deras smtp-relay server.
Skickar du 10MB stora filer eller tar emot bara?
Om du vill kunna skicka filer>10MB måste du få dem att ta bort den gränsen.
Att de blockerat port 25 är inga problem då du kan ställa in i din mailserver att använda deras smtp-server för utgående.Även om du skulle har mail hos typ telia så behöver du ändå använda deras smtp-relay server för utgående mail.
De gör jag själv(har telia, ingen begränsning i storlek). Fungerar alldels utmärkt.
Ett allternativ är nog att använda ftp för att skicka filerna.
Testat att köra med smtp.bredband.net som i din mail-server?
Det är smtp.bredband.net jag använder där ligger begränsningen på 10mb.
Ftp tvingas jag använda nu men det är onödigt, blir då först att ladda upp bilderna och sedan skicka mail. Vil lbara kunna skicka iväg mailet
1 Guest(s)