July 26, 2005
Hej hej.
Jag har under en längre tid klagat på mitt bredband då jag tycker jag får ut lite dålig hastighet. Detta har dock förbättrats med ca 3-4mbit på de senaste månaderna. Men jag gjorde en ganska konstig upptäckt i fredags förra veckan.
Hastigheter utan någon ändring: ca. 8mbit.
tankar i ca 1mb/s
tankar i ca 1mb/s från eksjö energis hemsida.
Jag öppnade sedan locket på telefonutttaget och plockade bort de två översta ledningarna för att se ifall det gjorde någon skillnad.
Det blev en ganska stor skillnad...
Hastighet i tp-test: ca 23mbit.
Tankar i 7mb/s från eksjö energis hemsida.
Men nu kommer vi till kruxet, jag kan inte tanka snabbare än 1mb/s från något annat på nätet. Inte ens ifall jag har igång flera trådar samtidigt.
Jag undrar helt enkelt varför jag inte kommer upp i högre hastighet?
Någon som har ngt bra svar så får han/hon väldigt gärna skriva en rad!
Tack på förhand // NdL
April 20, 2002
Jag är helt bortkommen när det gäller teleuttag så frågan kanske är korkad men i alla fall:
Vad skulle det göra för skillnad på att bryta kontakten på de två översta sladdarna? Vad gör just de som gör att de kan ändra hastigheter?
Och sen undrar jag vad du har för sorts internet och vilken ISP?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
April 20, 2002
Så de två översta(vilka färger på sladdarna?) kan tas bort och då 'kanske' man kan få en prestandaökning? Låter trevligt =) Inget som kan gå snett? Vågar man prova?
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
July 26, 2005
Mjo, men jag får ju endå bara ut 1mb/s mot nätet endå.
Det är ju bara på deras ftp som man får upp lite hastighet. Och nu satte jag tillbaka de översta ledningarna men det går fortfarande lika snabbt på deras ftp.
Tintin; Det är ju bara köra på.
Antar att det är olika färger i olika hus.
Men mina var iaf vita och gröna.
Det är bara koppla bort dem sen sticka in splittern.
1 Guest(s)