March 30, 2003
Jag har ett underligt problem med mina inställningar någonstans.
När jag laddar ner fil från tex ati (catalyst eller liknande) tuffar det på i anständig hastighet (150-200 kB/s)
Vanliga sidor, Aftonbladet, Expressen eller NH, tar ganska lång tid på sig att laddas färdigt. Framför allt bilderna tar lång tid. Ibland måste jag göra en uppdatering för att sidan ska komma fram över huvud taget.
Om jag vill använda DC++, oDC eller liknande får jag först en ganska låg nedladdningshastighet, något som sedan gradvis försämras tills kontakten helt tappas.
Jag hade samma problem för några månader sedan. Dock försvann detta av sig själv. Jag vet iaf inte om att jag gjorde några ändringar som ska kunna ha påverkat det hela.
Konfiguration är:
D-Link Dl-604 router.
Dator enligt sign.
Nätverk skapat genom Guide i WinXP.
March 30, 2003
Ctrl wrote: Tagit bort verifikation via IEEE ?
Öhhhh? Det där var över min kunskapsnivå (tror jag iaf). Utveckla gärna en smula. 🙂
Edit: Om du då inte menar att kryssa av rutan "Aktivera IEEE 802.1x-autentisering..." under autentiseringsfliken.
adamnassjo wrote: Testat att köra utan routern? Många har problem med den...
Jo, utan så fungerar det bra om jag minns det hela rätt från förra gången det strulade. Inte testat det än den här gången. Jag vill ju dock ha det fungerande även med router.
January 17, 2002
Veric wrote: Jag har ett underligt problem med mina inställningar någonstans.
När jag laddar ner fil från tex ati (catalyst eller liknande) tuffar det på i anständig hastighet (150-200 kB/s)
Vanliga sidor, Aftonbladet, Expressen eller NH, tar ganska lång tid på sig att laddas färdigt. Framför allt bilderna tar lång tid. Ibland måste jag göra en uppdatering för att sidan ska komma fram över huvud taget.
Om jag vill använda DC++, oDC eller liknande får jag först en ganska låg nedladdningshastighet, något som sedan gradvis försämras tills kontakten helt tappas.Jag hade samma problem för några månader sedan. Dock försvann detta av sig själv. Jag vet iaf inte om att jag gjorde några ändringar som ska kunna ha påverkat det hela.
Konfiguration är:
D-Link Dl-604 router.
Dator enligt sign.
D-Link är döden, länge leve 3COM, släng routern och du har fixat problemet.
March 30, 2003
CoLiC wrote: [quote=Veric]Jag har ett underligt problem med mina inställningar någonstans.
Om jag vill använda DC++, oDC eller liknande får jag först en ganska låg nedladdningshastighet, något som sedan gradvis försämras tills kontakten helt tappas.Jag hade samma problem för några månader sedan. Dock försvann detta av sig själv. Jag vet iaf inte om att jag gjorde några ändringar som ska kunna ha påverkat det hela.
Konfiguration är:
D-Link Dl-604 router.
Dator enligt sign.
D-Link är döden, länge leve 3COM, släng routern och du har fixat problemet.
... och ännu en gång slår begåvningsreserven till.
Nej, jag tänker inte slänga min router.
Dessutom har jag löst det hela. En uppdatering av min firmware löste av någon outgrundlig anledning problemet.
2 Guest(s)