August 11, 2001
Vill ha en medlems sida på min hemsida. http://www.team40.tk
Med ett lösenord så bara polarna kommer in på den.
Och om man sen vill kunna ladda upp filmer på hemsidan.... måste man ha egen server då eller finns det nått gratis ställe med mycket plats på intenet? har typ 20 mb nu eller va det är o det räcker ju inte långt...
Har modem nu så än så länge är det inte aktuellt med filuppladdningar...
Nån som vet hur man gör?
Använder Frontpage 2002 och Macromedia Dreamweaver MX, vore trevligt om nån hade nån guide eller nått....
July 8, 2001
ser att du kör passagen just nu så du måste byta för att få några vettiga funktioner på sidan.
två exempel på webbhotell:
http://www.linux.se/shell/
http://www.b-one.net
August 11, 2001
oxiswoofer wrote: hm.... det med inloggning..det kan du fixa med php...skall det vara super säkert? eller bara basic?
har du tillgång till mysql databas? php-server?
vaaahh??
det behöver väl inte va extremt säkert men.... varför finns det inga normala namn på internet grejer???? känner mig som värsat spånet här på sidan som inte fattar....
August 11, 2001
Någon som vet hur man gör en sida där man slår in lösenord och sen om det är rätt kommer till sidan?
ska inte ha nått användarnamn, utan bara ett lösenord... har hållt på i dreamweaver men fattar ju inget.... bara massa konstiga ord o skit.. sen är det ju hjälpen engelskt oxå.... snälla hjälp mig....
December 15, 2002
zibbez wrote: Någon som vet hur man gör en sida där man slår in lösenord och sen om det är rätt kommer till sidan?
<head>
<script language="JavaScript">
<!--
function nh(passwd) {
if (passwd =="undac") {
alert("Ahh så enkelt!!");
location.href = "rutger.html";
}
else {
alert("Helt galet!");
}
}
//-->
</script>
</head>
<body>
<form name="pass"><input type="password" name="modda" size="20"><input type="reset" value="Gå vidare!" onclick="nh(pass.modda.value)">
</form>
</body>
Plockat från min Hacking contest 🙂 De är dock enormt enkelt att komma förbi.
Ett annat exempel är:
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
function test()
{
if (document.manic.blue.value != "")
{
window.location=escape(document.manic.blue.value.toLowerCase()) + "/tjohej.html";
document.manic.blue.value = "";
}
}
//-->
</script>
<body>
<form method=post action="javascript:test();" name="manic">
<input type="password" name="blue" size=10>
<input type="submit" value="Gå!">
</form>
</body>
skapa en undermapp och dess namn blir lösenordet. Detta är en aning säkrare.
December 15, 2002
Du skapar en sida med min kod som du döper till inloggning.html sedan har du en mapp som tex. heter "friends" i denna mapp lägger du allt som ska vara skyddat. Lösenordet blir då friends. inloggning.html ska alltså inte ligga i samma mapp (mappen friends) utan 1 nivå ovanför om du förstår vad jag menar.
Edit: Glömde säga att när folk loggar in kommer de till en sida som heter tjohej.html så denna måste du lägga i mappen "friends".
De är även smart att lägga en sida i mappen som heter index.html. Denna kan vara helt tom. Den förhindrar att folk kan lista allt skyddat innehåll.
August 11, 2001
ManicBlue wrote: Du skapar en sida med min kod som du döper till inloggning.html sedan har du en mapp som tex. heter "friends" i denna mapp lägger du allt som ska vara skyddat. Lösenordet blir då friends. inloggning.html ska alltså inte ligga i samma mapp (mappen friends) utan 1 nivå ovanför om du förstår vad jag menar.
Edit: Glömde säga att när folk loggar in kommer de till en sida som heter tjohej.html så denna måste du lägga i mappen "friends".
De är även smart att lägga en sida i mappen som heter index.html. Denna kan vara helt tom. Den förhindrar att folk kan lista allt skyddat innehåll.
hmmm... har gjort en sida som du sa nu... döpte inte mappen te friends utan nått annat.. i där la ja sidan som man ska komma te när man skrivit in lösenordet... men känner mig så jävla blåst... vadå 1 nivå ovanför... och det där med tomma sidan? har du icq?
May 22, 2001
Han menar att mappen där du lägger loginfilen ska ligga i en mapp över
Tex: kalle heter mappen där du har loginfilen
Kalle Hemlig mapp.
Så när man logar in hamnar man i hemliga mappen.
& Index.html ska ligga i hemliga mappen om någon försöker komma in i mappen utan rätt lösenord så kommer han/hon bara till en vit sida.
Tror han menar så.
1 Guest(s)