August 23, 2001
Är det någon här som testat[SIZE=2] MikroTik/RouterBOARD RB2011LS-IN och kan säga om det är något att ha?
[/SIZE]Har idag en Netgear WNR3500v2/U/L med dd-wrt men skulle vilja ha en med fler LAN portat så jag slipper ha en extra switch stående bredvid routern.
Verkar ju vettig och även förbered för fiber vilket troligen kommer att grävas till sommaren/hösten här jag bor =)
Sprang på denna och den ser ju bra ut iaf =)
[Image Can Not Be Found]
January 5, 2013
Hej
Mer information om systemet RouterOS som ligger RB2011 serien finns på denna länken MikroTik Wiki
Leo
August 23, 2001
Ja precis, på min gamla router blir det så.
Kommer nog troligen att ta denna
(Mikrotik Routerboard 2011UAS 1XSFP 10XLAN Router OS L5 128MB RB2011UAS In | eBay)
Då den har micro-USB och kan ansluta en 3G-dongel och kan ha den som backup på fall mitt ADSL går ner.
January 9, 2004
Jag tycker de ser väldigt intressant ut. Så du får jättegärna hålla oss uppdaterade med hur den fungerar. Jag menar det är ju inte allt för sällan som man får en fråga av släkt eller vänner, vilken router de ska köpa. Måste köpa en ny till tjejjen också vid tillvälle. Skulle dock vilja ha en som kan köras med POE... Men de är så jäkla dyra.
March 10, 2003
Var väldigt intresserad av denna router, till du nämner hur komplicerad den är. Känns inte som jag skulle bli vän med den alls. Tror jag håller mig till konsument routers i övre skiktet.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)