February 12, 2002
Köpte en D-Link DI-604 från netonnet för en vecka sedan.
Tjejen satt å surfade, hennes virusprogram började scana så hon gick iväg ett tag komme sen tillbaka surfade ett tag till sen gick hon igen när hon komme tillbaka 3dje gången så var det dött. En triangel med ett utropstecken prydde mitt på linan på nätverksikonen nere till höger. Tänkte nu har hon ställt till med nått igen så startade min dator för att kolla men även där var det samma sak med nätverksikonen.
Får detta felmedelande i nätverksinställningarna:
[Image Can Not Be Found]
Går inte att komma åt inställningarna för routern heller med att skriva 192.168.0.1 i webläsaren. Alla lampor som ska lysa på routern lyser. Har testa reseta den men det händer absolut inget när ja trycker på den knappen.
Är det bara skicka efter en ny? Har hört fler av den här modellen som strulat, så vad finns det för allternativ? Var ju som en liten smidig lösning, men funkar den inte så. 🙁
February 12, 2002
Json_81 wrote: Ett tips till nästa gång är att kolla upp saker innan du köper.
Just dlink 604 måste vara den sämsta router som någonsin tillverkats.Se om du kan få byta till ett annat märke.
Ja, men.. 🙁 Är ju van med att D-links saker brukar funka bra så inte tänkte jag på att kolla upp den när ja har en massa väl fungerande d-link prylar.
Men får ringa å skälla på dem imorrn å fråga varför de fortfarande säljer den åsså nu när de bara gått en vecka så har man j (14 dar) laglig rätt att få pengarna istället för ny vara.
November 4, 2001
Kan inte vara så att antivirus/FW progrmmet ställt till det?
Pajar routern brukar det väll bara se ut som om du inte har kopplat i nätverkskabeln... "ingen enhet ansluten" typ, röd ikon.
Har hänt mig att min 604 hängt sig. Dra ur sladden och låt den stå en stund den fungerar det. Är för övrigt jättenöjd med min efter lite meck,... bla kylning och meckat om skalet. Fungerar klockrent!
1 Guest(s)