December 15, 2002
Izomatic wrote: Anledningen till att man brukar ha subdomäner, exempelvis bnc är att de perkar till en port. Dvs, adressen du skulle isf bli bnc.xe0z.mine.nu endast. Det enda sättet jag vet ska funka är med en egen dns, och de lär vara ganska komplicerat.
nej, att fixa en egen dns är inte så krångligt. Några jag känner har fixat det ganska lätt
June 23, 2002
Extatic wrote: [quote=Izomatic]Anledningen till att man brukar ha subdomäner, exempelvis bnc är att de perkar till en port. Dvs, adressen du skulle isf bli bnc.xe0z.mine.nu endast. Det enda sättet jag vet ska funka är med en egen dns, och de lär vara ganska komplicerat.
nej, att fixa en egen dns är inte så krångligt. Några jag känner har fixat det ganska lätt
Jag tror ni tänker på olika saker, för att få en dns till sitt ip är inte svårt som tex, bla.bla.nu. Som folk kan connecta och så till. Men att få en annan host är orginalet som man har från ispn är ganska svårt eller mycket svårt. Det finns ett företag i Europa som pysslar med sånt och ger inte privatpersoner s.k "lediga" ip-adresser. Med "lediga" menar jag att dem inte är bundna till nån host.
Svårt att förklara kanske blev lite oklart men bara fråga isf. 🙂
March 20, 2001
macrus wrote: [quote=Extatic][quote=Izomatic]Anledningen till att man brukar ha subdomäner, exempelvis bnc är att de perkar till en port. Dvs, adressen du skulle isf bli bnc.xe0z.mine.nu endast. Det enda sättet jag vet ska funka är med en egen dns, och de lär vara ganska komplicerat.
Jag tror ni tänker på olika saker, för att få en dns till sitt ip är inte svårt som tex, bla.bla.nu. Som folk kan connecta och så till. Men att få en annan host är orginalet som man har från ispn är ganska svårt eller mycket svårt. Det finns ett företag i Europa som pysslar med sånt och ger inte privatpersoner s.k "lediga" ip-adresser. Med "lediga" menar jag att dem inte är bundna till nån host.
det du snackar om att få en annan host kallas reversdns och det måste isp:n fixa åt dig. Men att fixa så man får en subdomän ska inte vara några problem.
June 23, 2002
Waco wrote: [quote=macrus][quote=Extatic][quote=Izomatic]Anledningen till att man brukar ha subdomäner, exempelvis bnc är att de perkar till en port. Dvs, adressen du skulle isf bli bnc.xe0z.mine.nu endast. Det enda sättet jag vet ska funka är med en egen dns, och de lär vara ganska komplicerat.
det du snackar om att få en annan host kallas reversdns och det måste isp:n fixa åt dig. Men att fixa så man får en subdomän ska inte vara några problem.
Vilket knappt nån isp gör eller har så från början förutom åt vissa företag tex.
March 20, 2001
macrus wrote: [quote=Waco]det du snackar om att få en annan host kallas reversdns och det måste isp:n fixa åt dig. Men att fixa så man får en subdomän ska inte vara några problem.
Vilket knappt nån isp gör eller har så från början förutom åt vissa företag tex.
Jag vet, testade mitt min isp med det ville dom inte.. 😛
1 Guest(s)