Min server, IP o sånt skit!|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Min server, IP o sånt skit!
xe0z
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 25, 2003 - 7:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Senna 😛

jag har en server, xe0z.mine.nu med BNC shit på

om jag skriver så här i mIRC /server xe0z.mine.nu:6667 så funkar det

Men inte om jag skriver bnc.xe0z.mine.nu:6667

jag vill att användarna ska använda bnc.xe0z.mine.nu:6667

NÅN som vet hur man kan använd det så?

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
490945
December 25, 2003 - 7:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Fel Forumdel....

Passar bättre i Mjukvara/program/drivrutiner

*Tråd Flyttad*

Izomatic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 757
490947
December 25, 2003 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Anledningen till att man brukar ha subdomäner, exempelvis bnc är att de perkar till en port. Dvs, adressen du skulle isf bli bnc.xe0z.mine.nu endast. Det enda sättet jag vet ska funka är med en egen dns, och de lär vara ganska komplicerat.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
490950
December 25, 2003 - 7:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Du får fixa en subdomän.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
490953
December 25, 2003 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Izomatic wrote: Anledningen till att man brukar ha subdomäner, exempelvis bnc är att de perkar till en port. Dvs, adressen du skulle isf bli bnc.xe0z.mine.nu endast. Det enda sättet jag vet ska funka är med en egen dns, och de lär vara ganska komplicerat.

nej, att fixa en egen dns är inte så krångligt. Några jag känner har fixat det ganska lätt

xe0z
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 85
490964
December 25, 2003 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan nån snäll själ hjälpa mig? =)

macrus
Member
Medlem
490967
December 25, 2003 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: [quote=Izomatic]Anledningen till att man brukar ha subdomäner, exempelvis bnc är att de perkar till en port. Dvs, adressen du skulle isf bli bnc.xe0z.mine.nu endast. Det enda sättet jag vet ska funka är med en egen dns, och de lär vara ganska komplicerat.

nej, att fixa en egen dns är inte så krångligt. Några jag känner har fixat det ganska lätt

Jag tror ni tänker på olika saker, för att få en dns till sitt ip är inte svårt som tex, bla.bla.nu. Som folk kan connecta och så till. Men att få en annan host är orginalet som man har från ispn är ganska svårt eller mycket svårt. Det finns ett företag i Europa som pysslar med sånt och ger inte privatpersoner s.k "lediga" ip-adresser. Med "lediga" menar jag att dem inte är bundna till nån host.

Svårt att förklara kanske blev lite oklart men bara fråga isf. 🙂

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
490995
December 25, 2003 - 8:10 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Extatic][quote=Izomatic]Anledningen till att man brukar ha subdomäner, exempelvis bnc är att de perkar till en port. Dvs, adressen du skulle isf bli bnc.xe0z.mine.nu endast. Det enda sättet jag vet ska funka är med en egen dns, och de lär vara ganska komplicerat.

Jag tror ni tänker på olika saker, för att få en dns till sitt ip är inte svårt som tex, bla.bla.nu. Som folk kan connecta och så till. Men att få en annan host är orginalet som man har från ispn är ganska svårt eller mycket svårt. Det finns ett företag i Europa som pysslar med sånt och ger inte privatpersoner s.k "lediga" ip-adresser. Med "lediga" menar jag att dem inte är bundna till nån host.

det du snackar om att få en annan host kallas reversdns och det måste isp:n fixa åt dig. Men att fixa så man får en subdomän ska inte vara några problem.

macrus
Member
Medlem
491012
December 25, 2003 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Waco wrote: [quote=macrus][quote=Extatic][quote=Izomatic]Anledningen till att man brukar ha subdomäner, exempelvis bnc är att de perkar till en port. Dvs, adressen du skulle isf bli bnc.xe0z.mine.nu endast. Det enda sättet jag vet ska funka är med en egen dns, och de lär vara ganska komplicerat.

det du snackar om att få en annan host kallas reversdns och det måste isp:n fixa åt dig. Men att fixa så man får en subdomän ska inte vara några problem.

Vilket knappt nån isp gör eller har så från början förutom åt vissa företag tex.

Waco
Member
Medlem
Forum Posts: 2422
491031
December 25, 2003 - 8:47 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Waco]det du snackar om att få en annan host kallas reversdns och det måste isp:n fixa åt dig. Men att fixa så man får en subdomän ska inte vara några problem.

Vilket knappt nån isp gör eller har så från början förutom åt vissa företag tex.

Jag vet, testade mitt min isp med det ville dom inte.. 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 64
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL