January 21, 2006
min Dlink usb wifi får in skumma mac adresser jag kollade upp mac adresserna utan att få in noget resultat över vad mac addresserna e för nogot om det e nogon som vet noget om dess mac addresserna snälla skriv up så vi alla kan få veta, speciellt jag.
dessa är dem skumma mac addresserna.
5A 6A A5 11 21 E1
12 40 09 2D F7 E8
52 46 B7 EA 6B 8A
4A CC C7 CE 84 F1
March 10, 2003
Slog upp några av dem och enligt FCID verkar det inte vara äkta mac adresser.
För isf borde de finnas en tillverkare någonstans i strängen.
Får inte upp någon som helt identifierare på dem.
Har du skrivait av dem rätt ?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 21, 2006
jag är tveklöst säker att jag har skrivit ner rätt mac address varje gång jag får syn på dem addresserna så brukar min nätverk gå mycket sämre, och jag använder N rauter teknik från dlink med 128 bitars kryptering och jag använder en annan frekvens så att min nätverk inte krockar med mina grannars frekvens.
så att jag vet inte vad e för non konstig mac address eller vem som använder den störande frekvensen.
March 10, 2003
De 3 första paren skall vara innehålla tillverkarens ID. Som exempel så kan jag ta min PSP som har mac 00:02:c7:9e:06:7d.
Sedan slår in den i en sökmotor för MAC adresser, får jag till svar att tillverkaren för wifi kretsen är
Prefix Vendor
0002C7 ALPS ELECTRIC Co.,
Låter skumt att de MAC du ser inte har tillverkar ID för kresten då det är en standard.
Är det bara dessa du listat som dyker upp?
Edit: såg att du postade medans jag läste av mac på min PSP. Hmm.. skumt. Du kan ju köra NETstumbler för att kolla av vad det är för skit i närområdet.
Inte omöjligt att det är så många WIFI enheter i större bostadsområden.
Allt från laptops till mobiltelefoner och spelenheter har ju Wifi kretsar.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 21, 2006
jag bor i villa så mitt område finns ca 6-7 st nätverk och har alltid låg antal rautrar området, men jag undrar om det kan va tex mobiler och andra trådlösa maskiner?
jag provade netstumbler ingen resultat alls jag fick samma resultat som på bilden.
det är veldigt skumt jag vet inte och hittar inte non koppling alls.
[Image Can Not Be Found]
1 Guest(s)