March 29, 2010
Hej,
av "misstag" köpte jag en switch LinkSys SRW2016 http://www.prisjakt.nu/produkt.....hp?e=68062. Jag trodde att den "ingående/Internet" kontakten var en vanlig RJ45.
Hur löser jag detta bäst? Kan jag klippa till kabeln på ngt sätt och köpa bara kontakten eller måste jag köpa någon form av konverterare?
Tack!
November 10, 2003
Den artikel du pekar till är en switch. Du behöver inte använda denna kontakt (den är till för stackning, koppla ihop flera switchar).
Vill du koppla flera datorer mot internet så tar du en av portarna på din switch och kopplar till din brandvägg/router.
Finns switchar med routingfunktion men dessa är sällsynta och används för att segmentera nätverk i vlan.
November 10, 2003
Den artikel du pekar till är en switch. Du behöver inte använda denna kontakt (den är till för stackning, koppla ihop flera switchar).
Vill du koppla flera datorer mot internet så tar du en av portarna på din switch och kopplar till din brandvägg/router.
Finns switchar med routingfunktion men dessa är sällsynta och används för att segmentera nätverk i vlan.
March 29, 2010
Tack, jag trodde att det var en router från början.
Har ni förslag på en bra 1000mbit router som passar denna (med bra prestanda)? Har idag en RV082 som jag tycker är bra eftersom den har bra forwardingmöjligheter. Dock är den bara 100mbit.
Om jag förstått det rätt så behöver rätt så kan jag köpa en router med 2 eller 4 portar och sedan koppla in denna (och kan då detaljstyra alla på ipnivå) i routern alla som är inkopplade på switchen?
1 Guest(s)