August 13, 2002
Tjena!
Det är så att mitt Internet fungerat hur bra som helst skitlänge, men igår slutade den bra sviten. Det händer inte ett piss när jag går in på någon hemsida. "Söker efter X-hemsida" står det nere till vänster i IE men inget annat händer sen.
Det har hänt förut, och då brukar det vara att jag inte har någon IP-adress så jag skriver "cmd" i kör och sedan "ipconfig" (Jag har BBB och Win2k, kanske ska tilläggas).
Då står det "Win 2000 IP-konfiguration" eller något liknande. Men sedan tar det stopp. Den visar ingen IP, utan texten står kvar. Jag har låtit den stå i flera timmar, så....
När inte det fungerar försöker jag gå in i "Nätverksanslutningar" men det fungerar inte heller för den fryser alltid. Den kan också stå i flera timmar utan att något händer. Den bara fryser
Nu använder jag SAMMA dator som Internet inte fungerar på, fast jag har bootat upp Redhat istället (från en annan hårddisk). Här fungerar Internet, som ni märker, utmärkt.
Jag var inne på om det kunde vara något virus, eller möjligtvis att nätverkskortet är trasig men allt lyser på switchen och sådär, så den har ju "kontakt" så att säga.
Någon som har någon idé eller tips på vad det kan vara och vad jag ska göra?
2 Guest(s)