Modem till Modem-anslutning|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Modem till Modem-anslutning
woodo2
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 74
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 9, 2006 - 6:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har ett litet projekt på g för mig själv 🙂
Köpte en gammal laptop på 20Mhz, 6Mb ram, 80MB hdd osv.
Nu har jag lyckats få in win 95 genom att flytta hårddisken till en stationär dator och trixat lite. Nu är problemet att få kontakt med omvärlden. Jag har självklart lyckats med att koppla upp den till nätet via modem och den gammla goda telelinjen.

Problemet är att detta blir ganska dyrt i längden. Så det jag skulle vilja är att koppla samman modemet med mitt andra modem i en annan dator och köra en anslutning mellan dom.

Allt är kopplat o klart båda modemen är kopplade till varandra och hittas av datorerna.. men hur upprätar jag en anslutning mellan datorerna nu? Jag förstår att jag på nåt sätt måste sätta upp en värld på den ena datorn och sedan på nåt sätt ringa upp. Men det går ju inte att ringa upp via IP i windows 95 inbyggda fjärranslutning iaf. Så jag vet inte riktigt hur jag skall göra.
Vill ju gärna dela ut mitt bredband till ansluutningen sedan också. men det brode väl inte vara några problem med proxy lr liknande?

ursäkta för att jag ej fixat formatering och stavfel.. jag hinner ej jobba på denna text mer. Jag måste dra nu. hoppas att någon förstår och kan hjälpa.

Tack på förhand! / Mathias

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 86
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL