May 27, 2002
Tja boys and girls! jag har då ett problem ser ni! Det är att när jag kopplar in min router en netgear rp614 så blir helt plötsligt msn helt knas i överföringshastighet! Alltså förut har det gått helt normalt men när jag ska koppla i routern så går det i normal fart i kanske 1min max sen så är det typ 56k modemfart på det hela! vad kan det vara för fel? ska man öppna portar för msn eller vad kan det vara?
Dytte
March 27, 2003
Testa att öppna lite portar, vilka du ska öppna hittar du här.
November 26, 2002
Adam wrote: Testa att öppna lite portar, vilka du ska öppna hittar du här.
Mycket bra sida!!! Den åkte i bookmarks!
January 4, 2001
Det beror på att MSN protokollet funkar som såhär:
Du vill skicka en fil till en person, MSN kollar om någon av er inte sitter bakom en brandvägg, om någon av er inte gör det så får denna personen agera server och den andra med brandvägg klient.
Om båda sitter bakom brandvägg så kan ingen av er agera server och ni använder er av en server microsoft har stående (som är "ganska" trafikerad") och det resulterar i att det går segare att skicka.
Så som Adam säger så behöver du göra en portforward i din router, då kan du agera server.
April 20, 2002
I nya MSN Messenger finns det väl en inställning där man väljer ifall man ska skapa direktlink till mottagaren/sändaren vid filöverföring? Eller det kanske var vid textchat....kommer inte ihåg nu och sitter inte vid datorn hemma för tillfället. Men något sådant var det i alla fall.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
1 Guest(s)