September 1, 2002
Har stora problem, eller ptja ett problem.
Har alltid kunnat skicka filer till allt och alla och kunna ta emot. Det funkar fortfarande, utom till och från en snubbe. Han kan skicka till allt och alla han också men när han försöker skicka till mig så går det i typ 1kb/s och han har 10/10mbit och jag 8/1 så det är inga 56k-modem här inte.
Någon som vet varför i h-vete det blir så här? Det är en extremt viktig fil som jag bara måste ha. Den är dryga 50MB så han kan inte maila den.
Dessutom kan han inte logga in till min FTP, vilket alla andra kan. Helskumt.
Någon som vet eller tror sig kunna veta vad felet är? EDIT: ingen av oss har brandväggar. Jag har router, men det funkar ju med alla andra...
May 23, 2001
"To enable file transfers, enable both incoming and outgoing TCP connections to the 6891-6900 range of TCP ports. This allows each sender to perform up to 10 simultaneous file transfers. Note that if only TCP port 6891 is open, users are only able to perform one file transfer at a time."
September 1, 2002
stormaz wrote: "To enable file transfers, enable both incoming and outgoing TCP connections to the 6891-6900 range of TCP ports. This allows each sender to perform up to 10 simultaneous file transfers. Note that if only TCP port 6891 is open, users are only able to perform one file transfer at a time."
Tackar!
Får vi hoppas att det löser det hela. Men det konstiga är att det bara en med EN person jag har problem, och samma sak för honom. Alla personer utom varandra fungerar.
1 Guest(s)