December 24, 2002
Fackamato wrote: http://www.google.se/search?nu.....tnG=Search
Gillade den sista.. andromedia.. men den finns bara som demo... 🙁
May 6, 2006
December 24, 2002
Abstract wrote: Om du alltid ska använda samma dator (ie exempelvis din laptop) kan det vara smidigt att montera en remote ftp/sftpmapp som en enhet och behandla filerna som om de vore lokala. Se till att ha en rejäl cache i spelaren bara.
har redan lagt upp "webbmappar" problemet är att musken inte streamas utan först laddas ned helt och hållet sedan spelas upp.. detta gör att man ibland måste vänta någon minut (beroende på tillgänglig bandbredd) innan låten kommer igång..
April 24, 2007
det lättaste är att skapa ett diino-kono. där lägger du in alla dina låtar o sen går du in i din egen konto via nätet o lyssnar, superenkelt, ja klara det ;).
allt står på länken.
dem ger dig 2gb gratis, mera kostar pengar men det blir billigt ändå.
mitt tips^^
pm;a om du har frågor om hur du gör , om du inte fattar 😉
MVH/ nvidiaamd
April 24, 2007
jonte_power wrote: [quote=Abstract]Om du alltid ska använda samma dator (ie exempelvis din laptop) kan det vara smidigt att montera en remote ftp/sftpmapp som en enhet och behandla filerna som om de vore lokala. Se till att ha en rejäl cache i spelaren bara.
har redan lagt upp "webbmappar" problemet är att musken inte streamas utan först laddas ned helt och hållet sedan spelas upp.. detta gör att man ibland måste vänta någon minut (beroende på tillgänglig bandbredd) innan låten kommer igång..
min metod här ovan tillåter dej att lyssna utan att ladda ner, bara buffra (går snabbt) dem har snabbt bredband på det företaget
December 24, 2002
whak wrote: Varför inte bara köra vnc?
GroundX wrote: Nu vet jag inte, men det kanske finns någon anledning till varför du inte kör RDP.. Finns säkert bättre vägar men RDP fungerar att streama musik i, ganska bra faktiskt.
RD, TS och VNC fungerar, använder RD just nu. Dock är det lite "waste" av bandbredd och om man är någonstans där bredbandet är begränsat, laggar musiken..
nvidiaamd wrote: det lättaste är att skapa ett diino-kono. där lägger du in alla dina låtar o sen går du in i din egen konto via nätet o lyssnar, superenkelt, ja klara det ;).
allt står på länken.
dem ger dig 2gb gratis, mera kostar pengar men det blir billigt ändå.
mitt tips^^
pm;a om du har frågor om hur du gör , om du inte fattar 😉
MVH/ nvidiaamd
Har alldeless fööör mycket musik för att det där ska vara bra..
plus att jag redan har en server, känns dumt att inte använda den..
December 24, 2002
Tversity verkar fungera, har inte hunnit leka så mycket med det.. tyvärr otroligt fult. Får gå in och fixa till utseendet lite... dock har jag problem att connecta utifrån även fast jag har kryssat i att den ska svara på externa IP-adresser och öppnat upp routern.. ska undersöka mer i veckan..
1 Guest(s)