May 17, 2002
zubbe wrote: [quote=DiDi]Ok... En gång för alla... Vad ska man ha med sig?
En dator med nästan tom hårddisk , 10m nätverkskabel, kudde, sovsäck, liggunderlag, pengar och nått skit att tradea på #dreamhack.trade 😀
I mån av plats kan du få åka med min "ghetto-buss"
En bekväm stol, shorts, sandaler/tofflor, ej att förglömma
November 18, 2003
SoulBurn wrote: [quote=Snowman89]dh05 vinter tror ja att ja ska dit
edit: kanske dum fråga men, ska man ha med sig egen stol?
nej det måste man inte, finns ju stolar där, fast vill du ha en skön så får du nog ta med dig 🙂
okej 😀 lästa va krq skrev så då vart man lite fundersam 😀
May 17, 2002
Snowman89 wrote: [quote=SoulBurn][quote=Snowman89]dh05 vinter tror ja att ja ska dit
edit: kanske dum fråga men, ska man ha med sig egen stol?
nej det måste man inte, finns ju stolar där, fast vill du ha en skön så får du nog ta med dig 🙂
okej 😀 lästa va krq skrev så då vart man lite fundersam 😀
Den erfarenhet jag har av DH-stolarna är att de är hårda, obekväma och framförallt för låga. Det är oerhört jobbigt att sitta på en för låg stol i 4 dagar.
Sedan kan en stol med hjul vara bra att ha då man transporterar sin 21kiloskärm de 42 kilometrarna från parkeringen till sin plats. 😉
August 27, 2003
DH-stolarna är inte speciellt sköna så en mysig stol är att föredra, eller i alla fall en dyna som man kan sitta på. De är väldigt låga också så det blir inte ergonimsk sittställning för fem öre. Ta gärna med silvertejp så inte grannen fumlar lite och drar ur TP-kabeln när du tankar semesterfilmer, även bra för att att tejpa kanterna på borden då de är lite vassa. Spånskiva gör ont =/
July 10, 2003
Hugge wrote: DH-stolarna är inte speciellt sköna så en mysig stol är att föredra, eller i alla fall en dyna som man kan sitta på. De är väldigt låga också så det blir inte ergonimsk sittställning för fem öre. Ta gärna med silvertejp så inte grannen fumlar lite och drar ur TP-kabeln när du tankar semesterfilmer, även bra för att att tejpa kanterna på borden då de är lite vassa. Spånskiva gör ont =/
Jo det är sant, sen får man inte stapla stolar på varandra va? Men såg någon som hade tejpat fast 3 33cl burkar under varje stolsben så han kom upp 1dm extra 🙂 Jag la min kudde i stolen när jag satt där så det blev någolunda mjukt, och för att inte skära upp handlederna tog jag nåt jävla reklamblad och la över kanten.
May 17, 2002
SoulBurn wrote: [quote=Hugge]DH-stolarna är inte speciellt sköna så en mysig stol är att föredra, eller i alla fall en dyna som man kan sitta på. De är väldigt låga också så det blir inte ergonimsk sittställning för fem öre. Ta gärna med silvertejp så inte grannen fumlar lite och drar ur TP-kabeln när du tankar semesterfilmer, även bra för att att tejpa kanterna på borden då de är lite vassa. Spånskiva gör ont =/
Jo det är sant, sen får man inte stapla stolar på varandra va? Men såg någon som hade tejpat fast 3 33cl burkar under varje stolsben så han kom upp 1dm extra 🙂 Jag la min kudde i stolen när jag satt där så det blev någolunda mjukt, och för att inte skära upp handlederna tog jag nåt j**la reklamblad och la över kanten.
handledstortyren hade jag helt förträngt, men sant är det, ta med något för att förebygga den med. Jag har för mig att jag hade irreterad hud där i flera veckor efter.
En sak till som kan vara bra att ta med är ett par badbyxor. Att vakna av en timme i bubbelpoolen på ävnetyrsbadet (alldeles utanför Elmia) var underbart.
November 6, 2001
SoulBurn wrote: [quote=Hugge]DH-stolarna är inte speciellt sköna så en mysig stol är att föredra, eller i alla fall en dyna som man kan sitta på. De är väldigt låga också så det blir inte ergonimsk sittställning för fem öre. Ta gärna med silvertejp så inte grannen fumlar lite och drar ur TP-kabeln när du tankar semesterfilmer, även bra för att att tejpa kanterna på borden då de är lite vassa. Spånskiva gör ont =/
Jo det är sant, sen får man inte stapla stolar på varandra va? Men såg någon som hade tejpat fast 3 33cl burkar under varje stolsben så han kom upp 1dm extra 🙂 Jag la min kudde i stolen när jag satt där så det blev någolunda mjukt, och för att inte skära upp handlederna tog jag nåt j**la reklamblad och la över kanten.
Stapla stolar är extremt skitförbjudet. Gör du det kommer security crew och tar stolarna, smiskar dig på rumpan och ger dig en trästol som inte går att stapla 🙂
August 20, 2001
zubbe wrote: En dator med nästan tom hårddisk , 10m nätverkskabel, kudde, sovsäck, liggunderlag, pengar och nått skit att tradea på #dreamhack.trade 😀
I mån av plats kan du få åka med min "ghetto-buss"
Hmmm... Det är jag och två kompisar som ska dit.. Kanske blir för många... Hör av dig om det 🙂
Krqagyzzz wrote:
En bekväm stol, shorts, sandaler/tofflor, ej att förglömma
Tror jag tar med monitor, tangentbord, mus, strömförgrenare, flera nästan tomma hårddiskar, musmatta, hörlurar, mini-akvarium, mm mm 🙂
August 27, 2003
Det vart 100%igt klart idag. Vi sitter på sama ställe som förra året.
Vore grymt trevligt om ni snackade ihop er om att sitta på E8, vore kul om ni hade lite flaggor och neongrejor i luften. Bygga stora NH torn av Joltburkar och annat såntdär kul. Vi kan ju alltid ha ett litet krig våra bås imellan "NH-crew mot NH-posse" 😀
Biljettsläpp är ikväll!
August 27, 2003
Det är PCAction.se som kommer att sälja grejer där, det är okej priser men de har bara standardgrejer med sig. Dvsa det som kan gå sönder och de som säljer absolut mest. Så att hitta några special-ram minnen är bara att glömma. Jag köpte ett par hårddiskar till bra pris där förra året så det är väl okej priser, de har några lockprodukter. Även colorcase var där i somras och sålde massa fula blinkade grejer 😀
Förra året hade vi medströms dataförlag bredvid oss (pcgamer, mikrodatorn osv) Vet inte hur det blir detta året men.
Swec var en bit ifrån oss.
May 17, 2002
MoparPower wrote: [quote=Krqagyzzz]Sedan kan en stol med hjul vara bra att ha då man transporterar sin 21kiloskärm de 42 kilometrarna från parkeringen till sin plats. 😉
Du behöver inte parkera i Ulricehamn 😀
Man kan aldrig vara säker, det finns många bilar som vistas illegalt här i landet 😉
btw: 2.5h kvar till biljettsläppet.
3 Guest(s)