Mysa med NordicHardware på Dreamhack?|Page 3|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mysa med NordicHardware på Dreamhack?
Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
sp_UserOfflineSmall Offline
732843
September 28, 2004 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

zubbe wrote: [quote=DiDi]Ok... En gång för alla... Vad ska man ha med sig?

En dator med nästan tom hårddisk wink , 10m nätverkskabel, kudde, sovsäck, liggunderlag, pengar och nått skit att tradea på #dreamhack.trade 😀
I mån av plats kan du få åka med min "ghetto-buss" wink

En bekväm stol, shorts, sandaler/tofflor, ej att förglömma

Emil Wadell
Member
Medlem
Forum Posts: 3460
733015
September 28, 2004 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

dh05 vinter tror ja att ja ska dit
edit: kanske dum fråga men, ska man ha med sig egen stol?

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
733058
September 28, 2004 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Snowman89 wrote: dh05 vinter tror ja att ja ska dit

nej det måste man inte, finns ju stolar där, fast vill du ha en skön så får du nog ta med dig 🙂

Emil Wadell
Member
Medlem
Forum Posts: 3460
733067
September 28, 2004 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: [quote=Snowman89]dh05 vinter tror ja att ja ska dit

nej det måste man inte, finns ju stolar där, fast vill du ha en skön så får du nog ta med dig 🙂

okej 😀 lästa va krq skrev så då vart man lite fundersam 😀

Krqagyzzz
Member
Medlem
733092
September 28, 2004 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Snowman89 wrote: [quote=SoulBurn][quote=Snowman89]dh05 vinter tror ja att ja ska dit

okej 😀 lästa va krq skrev så då vart man lite fundersam 😀

Den erfarenhet jag har av DH-stolarna är att de är hårda, obekväma och framförallt för låga. Det är oerhört jobbigt att sitta på en för låg stol i 4 dagar.

Sedan kan en stol med hjul vara bra att ha då man transporterar sin 21kiloskärm de 42 kilometrarna från parkeringen till sin plats. 😉

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
733116
September 28, 2004 - 7:31 pm
sp_Permalink sp_Print

DH-stolarna är inte speciellt sköna så en mysig stol är att föredra, eller i alla fall en dyna som man kan sitta på. De är väldigt låga också så det blir inte ergonimsk sittställning för fem öre. Ta gärna med silvertejp så inte grannen fumlar lite och drar ur TP-kabeln när du tankar semesterfilmer, även bra för att att tejpa kanterna på borden då de är lite vassa. Spånskiva gör ont =/

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
733132
September 28, 2004 - 7:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: DH-stolarna är inte speciellt sköna så en mysig stol är att föredra, eller i alla fall en dyna som man kan sitta på. De är väldigt låga också så det blir inte ergonimsk sittställning för fem öre. Ta gärna med silvertejp så inte grannen fumlar lite och drar ur TP-kabeln när du tankar semesterfilmer, även bra för att att tejpa kanterna på borden då de är lite vassa. Spånskiva gör ont =/

Jo det är sant, sen får man inte stapla stolar på varandra va? Men såg någon som hade tejpat fast 3 33cl burkar under varje stolsben så han kom upp 1dm extra 🙂 Jag la min kudde i stolen när jag satt där så det blev någolunda mjukt, och för att inte skära upp handlederna tog jag nåt jävla reklamblad och la över kanten.

Krqagyzzz
Member
Medlem
733157
September 28, 2004 - 8:05 pm
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: [quote=Hugge]DH-stolarna är inte speciellt sköna så en mysig stol är att föredra, eller i alla fall en dyna som man kan sitta på. De är väldigt låga också så det blir inte ergonimsk sittställning för fem öre. Ta gärna med silvertejp så inte grannen fumlar lite och drar ur TP-kabeln när du tankar semesterfilmer, även bra för att att tejpa kanterna på borden då de är lite vassa. Spånskiva gör ont =/

Jo det är sant, sen får man inte stapla stolar på varandra va? Men såg någon som hade tejpat fast 3 33cl burkar under varje stolsben så han kom upp 1dm extra 🙂 Jag la min kudde i stolen när jag satt där så det blev någolunda mjukt, och för att inte skära upp handlederna tog jag nåt j**la reklamblad och la över kanten.

handledstortyren hade jag helt förträngt, men sant är det, ta med något för att förebygga den med. Jag har för mig att jag hade irreterad hud där i flera veckor efter.

En sak till som kan vara bra att ta med är ett par badbyxor. Att vakna av en timme i bubbelpoolen på ävnetyrsbadet (alldeles utanför Elmia) var underbart.

Shlumpen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1302
733180
September 28, 2004 - 8:29 pm
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: [quote=Hugge]DH-stolarna är inte speciellt sköna så en mysig stol är att föredra, eller i alla fall en dyna som man kan sitta på. De är väldigt låga också så det blir inte ergonimsk sittställning för fem öre. Ta gärna med silvertejp så inte grannen fumlar lite och drar ur TP-kabeln när du tankar semesterfilmer, även bra för att att tejpa kanterna på borden då de är lite vassa. Spånskiva gör ont =/

Jo det är sant, sen får man inte stapla stolar på varandra va? Men såg någon som hade tejpat fast 3 33cl burkar under varje stolsben så han kom upp 1dm extra 🙂 Jag la min kudde i stolen när jag satt där så det blev någolunda mjukt, och för att inte skära upp handlederna tog jag nåt j**la reklamblad och la över kanten.

Stapla stolar är extremt skitförbjudet. Gör du det kommer security crew och tar stolarna, smiskar dig på rumpan och ger dig en trästol som inte går att stapla 🙂

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
733408
September 29, 2004 - 8:17 am
sp_Permalink sp_Print

zubbe wrote: En dator med nästan tom hårddisk wink , 10m nätverkskabel, kudde, sovsäck, liggunderlag, pengar och nått skit att tradea på #dreamhack.trade 😀
I mån av plats kan du få åka med min "ghetto-buss" wink

Hmmm... Det är jag och två kompisar som ska dit.. Kanske blir för många... Hör av dig om det 🙂

Krqagyzzz wrote:
En bekväm stol, shorts, sandaler/tofflor, ej att förglömma

Tror jag tar med monitor, tangentbord, mus, strömförgrenare, flera nästan tomma hårddiskar, musmatta, hörlurar, mini-akvarium, mm mm 🙂

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
733419
September 29, 2004 - 8:36 am
sp_Permalink sp_Print

Ingen från Dalarna som ska dit som man kan haka på?

Caso
Member
Medlem
Forum Posts: 3507
733540
September 29, 2004 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

oki jag och en kompis har bestämmt oss för att komma dit..
vi kan plocka max 1 person med dator (från malmö/helsingborg området).....

gällande sittplatser, någon som har bestämmt sig för att sitta på E8?

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
733762
September 29, 2004 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Det vart 100%igt klart idag. Vi sitter på sama ställe som förra året.

Vore grymt trevligt om ni snackade ihop er om att sitta på E8, vore kul om ni hade lite flaggor och neongrejor i luften. Bygga stora NH torn av Joltburkar och annat såntdär kul. Vi kan ju alltid ha ett litet krig våra bås imellan "NH-crew mot NH-posse" 😀

Biljettsläpp är ikväll!

Caso
Member
Medlem
733889
September 29, 2004 - 4:12 pm
sp_Permalink sp_Print

finns det fler sajter mm som har bås bredvid NH crew eller?

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
733895
September 29, 2004 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

CasO wrote: finns det fler sajter mm som har bås bredvid NH crew eller?

Brukar inte swec va precis bredvid NH? minns inte alla andra som var omkring er.

Caso
Member
Medlem
733903
September 29, 2004 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

fråga: vi vet att det finns olika företag som är där för att sälja hårdvara mm, någon som vet vilka företag det är som skall dit och om deras priser är bra jämnfört med nätet....

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
733957
September 29, 2004 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är PCAction.se som kommer att sälja grejer där, det är okej priser men de har bara standardgrejer med sig. Dvsa det som kan gå sönder och de som säljer absolut mest. Så att hitta några special-ram minnen är bara att glömma. Jag köpte ett par hårddiskar till bra pris där förra året så det är väl okej priser, de har några lockprodukter. Även colorcase var där i somras och sålde massa fula blinkade grejer 😀

Förra året hade vi medströms dataförlag bredvid oss (pcgamer, mikrodatorn osv) Vet inte hur det blir detta året men.

Swec var en bit ifrån oss.

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
734116
September 29, 2004 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: Sedan kan en stol med hjul vara bra att ha då man transporterar sin 21kiloskärm de 42 kilometrarna från parkeringen till sin plats. 😉

Du behöver inte parkera i Ulricehamn 😀

Krqagyzzz
Member
Medlem
734125
September 29, 2004 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

MoparPower wrote: [quote=Krqagyzzz]Sedan kan en stol med hjul vara bra att ha då man transporterar sin 21kiloskärm de 42 kilometrarna från parkeringen till sin plats. 😉

Du behöver inte parkera i Ulricehamn 😀

Man kan aldrig vara säker, det finns många bilar som vistas illegalt här i landet 😉

btw: 2.5h kvar till biljettsläppet.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
734129
September 29, 2004 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Jahapp, då va det bara ca 2,5 timma kvar tills biljettsläppet 🙂

Denna gången ska jag förhoppningsvis våga gå fram till någon i båset och säga ett par ord, har lovat Coore typ två gånger att jag ska hälsa 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 86
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL