Mysa med NordicHardware på Dreamhack?|Page 6|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Mysa med NordicHardware på Dreamhack?
skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
sp_UserOfflineSmall Offline
742662
October 9, 2004 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Coore][quote=Delph1]Kanske ska ta med en solstol istället och bara sitta och titta på när han och Hugge jobbar 8) Vore fasiken härligt!

//Andreas

wow, flashbacks från i somras. 😛

Kanske kan bli en början på en fin tradition 8)

//Andreas

Ja det kan bli en trevlig tradition.

Vi tar med solstolar och lutar oss bekvämt tillbaka allt under tiden kärnan grillar 4-pinskablar. 🙂 😉

phantom
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 270
742663
October 9, 2004 - 6:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=phantom]blev rad c3 i c hallen. men men. får väl komma bort å smiska er lite iaf.

Kom och känn dig som hemma 😉 Kan ta med en extra solstol åt dig 😉 Vi behöver fler "baksäteschafförer" till Coore mekande 8)

Du får ta och maila/pma skiroy eller någon annan så dom ändrar din titel också 😉

//Andreas

haha okej :)..blir väl en fin liten myskväll borta i ert bås då :).hehe.

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1839
742725
October 9, 2004 - 7:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tänkte på en sak.. får man typ ta med en baden baden stol och ställa på sin plats när man ska sova? så länge man inte sover på golvet.. väl?

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
742727
October 9, 2004 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Problemet är väl att få plats med en sådan stol vid sin plats. Man får inte så mycket utrymme någonstans. *tycka*

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1847
742764
October 9, 2004 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: Jag tänkte på en sak.. får man typ ta med en baden baden stol och ställa på sin plats när man ska sova? så länge man inte sover på golvet.. väl?

Bara den får plats så, de är bra trångt mellan raderna. Men hur hade du tänkt att du skulle somna därinne? ett jävla spring och skapligt högljutt om du är nära scenen. Skulle gå med ett par bilsom i öronen men ändå, sovsalen är att föredra.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
743051
October 10, 2004 - 8:54 am
sp_Permalink sp_Print

Ctrl wrote: Problemet är väl att få plats med en sådan stol vid sin plats. Man får inte så mycket utrymme någonstans. *tycka*

Vi sitter ju i/lite utanför NHs bås?! 🙂

//Andreas

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
743053
October 10, 2004 - 8:55 am
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: [quote=SoulBurn]Jag tänkte på en sak.. får man typ ta med en baden baden stol och ställa på sin plats när man ska sova? så länge man inte sover på golvet.. väl?

Bara den får plats så, de är bra trångt mellan raderna. Men hur hade du tänkt att du skulle somna därinne? ett j**la spring och skapligt högljutt om du är nära scenen. Skulle gå med ett par bilsom i öronen men ändå, sovsalen är att föredra.

Har inte tänkt riktigt på hur den ska få plats, men man kan ju skuva in den en bra bit under bordet, eller ställa den längs med raden, eller lite snett, om ni fattar. 🙂
Jag kommer förmodligen sitta i C hallen den här gången, men jag tror inte jag kommer ha några problem att somna med massa oljud och spring runt om mig.
Man måste ju testa, funkar det inte så vandrar jag iväg mot sovsalen.

Andreas Galistel
Member
Medlem
743060
October 10, 2004 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Ja det kan bli en trevlig tradition.

Vi tar med solstolar och lutar oss bekvämt tillbaka allt under tiden kärnan grillar 4-pinskablar.

It's a deal! Blir som sommar igen, med baden badens och lukten av brännt 8)

Hugge wrote: Men hur hade du tänkt att du skulle somna därinne? ett j**la spring och skapligt högljutt om du är nära scenen. Skulle gå med ett par bilsom i öronen men ändå, sovsalen är att föredra.

Um , vad nu? har du tänkt sova den här gången? 😮

//Andreas

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
743181
October 10, 2004 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote:

[quote=Hugge]Men hur hade du tänkt att du skulle somna därinne? ett j**la spring och skapligt högljutt om du är nära scenen. Skulle gå med ett par bilsom i öronen men ändå, sovsalen är att föredra.

Um , vad nu? har du tänkt sova den här gången? 😮

//Andreas

Haha nej, sömn är för mesar. Blir att uggla hela nätterna, onsdag till söndag =)

Andreas Galistel
Member
Medlem
743500
October 10, 2004 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: Haha nej, sömn är för mesar. Blir att uggla hela nätterna, onsdag till söndag =)

Tänkte väl 😉 Måste ju föregå med gott exempel 😀

//Andreas

Swing
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
744752
October 12, 2004 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

lätt jag ska mysa med Hugge =)

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
744788
October 12, 2004 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

swing wrote: lätt jag ska mysa med Hugge =)

Fast det är nog Hugge som vill mysa med dig 😀

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
744886
October 12, 2004 - 2:41 pm
sp_Permalink sp_Print

DiDi wrote: [quote=swing]lätt jag ska mysa med Hugge =)

Klart jag vill =)

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
745465
October 13, 2004 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

Hugge wrote: [quote=DiDi][quote=swing]lätt jag ska mysa med Hugge =)

Klart jag vill =)

Då springer jag och gömmer mig då...

zubbe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 633
745916
October 13, 2004 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Sitter och lurar lite på om man skulle köpa en sån här:
[Image Can Not Be Found]

Satt på trästol i somras, vilket inte var nån vidare upplevelse, så vad tror ni? 160:- är ju inte speciellt dyrt iheller.

Weiron
Kommer du hit ofta?
Medlem
745945
October 13, 2004 - 9:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Tror det där plockepinnet ser lite lågt ut, och lite bakåtlutat, men kanske är skönt att sova i iaf.
Men vad vet jag? 🙂

Hugge
Kommer du hit ofta?
Medlem
745953
October 13, 2004 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

alldelens för låg för DH. Gör sig bäst med en bira i birhållaren, ett fiskespö i handen och sittandes bredvid en älv i det innersta av norrland och fiska lax med sköna polare

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
746101
October 14, 2004 - 6:10 am
sp_Permalink sp_Print

Lite offtopic, men en idé vad man kan göra för att försvåra för tjuven på en stationär dator inklusive skärm.

Denna Ide är snodd ifrån Optihacks forum.
Tyckte den var så bra att jag kunde nämna den här.

Skaffa 3 hänglås, storlek beroende på hur många kablar det går mellan datorn. En kedja som är lång nog för att räcka mellan dator och skärm plus ca 50cm. Kedjan måste ha länkar stora nog att sätta fast hänglåset i.

Sätt lås #1 runt samtliga kablar från datorn. Sätt kedjan i låset så det bli några länkar över att hänga ett lås #2 i datorchassit. Se bild:

[Image Can Not Be Found]

Nyckelknippan får symbolisera kedjan. Har du rätt storlek på låset så skall det inte gå att dra ur tex muskabelns kontakt genom låset. Lämna några länkar efter låset så du har en kort och en lång kedjebit på vardera sida om låset.

Beroende på hur ditt chassi ser ut så kanske det blir lite borrning eller våld i nästa steg. Sätt lås #2 i chassit, så här blev det när jag testade på mitt chieftec-chassi:

[Image Can Not Be Found]

I detta lås sätter du fast den korta kedjestumpen. Nu är mus och tangentbord betydligt svårare att avlägsna från platsen utan att man måste klippa kedja och andra kablar.

Antingen så nöjer man sig med detta eller så kan man fortsätta med ytterligare ett lås. Dra kedjan till skärmen och dra den ett varv runt slärmens fot och lås ihop med lås #3. Har man en skärm med fast VGA-kabel så kan man med fördel även sätta denna kabel i låset.

Detta kanske låter onödigt krångligt och dyrt, men har man prylar för 10-15000kr (kanske ännu mer?) så är det en billig försäkring. Absolut inte 100% stöldsäkert, det finns det inget som är. Men jag tror att fula filurer med bultsaxar och avklippta kablar under armen gör en och annan seriös LAN-deltagare misstänksam?

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

zubbe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 633
746118
October 14, 2004 - 6:42 am
sp_Permalink sp_Print

SoulBurn wrote: Tror det där plockepinnet ser lite lågt ut, och lite bakåtlutat, men kanske är skönt att sova i iaf.
Men vad vet jag? 🙂

Hugge wrote: alldelens för låg för DH. Gör sig bäst med en bira i birhållaren, ett fiskespö i handen och sittandes bredvid en älv i det innersta av norrland och fiska lax med sköna polare

Får helt enkelt åka och titta på en, går kanske att göra något åt höjden (en jolt under varje ben? wink ), iom att jag inte är nån gamer spelar lutningen bakåt mindre roll, fördelen är ju att man kan vika ihop den=ingen plats i bilen.

Angående "stöldlåset" använde jag buntband på DHs, det tar betydligt längre tid att sno nånting iaf + att man behöver en avbitare eller kniv.

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
746120
October 14, 2004 - 7:03 am
sp_Permalink sp_Print

zubbe> Med trådlöst tangentbord kan man ju bara luta sig tillbaka och tanka shareware... 😉

Och angåenge stöldlås så tänkte jag använda en sådan här...

[Image Can Not Be Found]

Sätta fast i datorn, skärmen och bordet om det går...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 85
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL