September 12, 2001
Delph1 wrote: [quote=Coore][quote=Delph1]Kanske ska ta med en solstol istället och bara sitta och titta på när han och Hugge jobbar 8) Vore fasiken härligt!
//Andreas
wow, flashbacks från i somras. 😛
Kanske kan bli en början på en fin tradition 8)
//Andreas
Ja det kan bli en trevlig tradition.
Vi tar med solstolar och lutar oss bekvämt tillbaka allt under tiden kärnan grillar 4-pinskablar. 🙂 😉
May 19, 2002
Delph1 wrote: [quote=phantom]blev rad c3 i c hallen. men men. får väl komma bort å smiska er lite iaf.
Kom och känn dig som hemma 😉 Kan ta med en extra solstol åt dig 😉 Vi behöver fler "baksäteschafförer" till Coore mekande 8)
Du får ta och maila/pma skiroy eller någon annan så dom ändrar din titel också 😉
//Andreas
haha okej :)..blir väl en fin liten myskväll borta i ert bås då :).hehe.
August 27, 2003
SoulBurn wrote: Jag tänkte på en sak.. får man typ ta med en baden baden stol och ställa på sin plats när man ska sova? så länge man inte sover på golvet.. väl?
Bara den får plats så, de är bra trångt mellan raderna. Men hur hade du tänkt att du skulle somna därinne? ett jävla spring och skapligt högljutt om du är nära scenen. Skulle gå med ett par bilsom i öronen men ändå, sovsalen är att föredra.
July 10, 2003
Hugge wrote: [quote=SoulBurn]Jag tänkte på en sak.. får man typ ta med en baden baden stol och ställa på sin plats när man ska sova? så länge man inte sover på golvet.. väl?
Bara den får plats så, de är bra trångt mellan raderna. Men hur hade du tänkt att du skulle somna därinne? ett j**la spring och skapligt högljutt om du är nära scenen. Skulle gå med ett par bilsom i öronen men ändå, sovsalen är att föredra.
Har inte tänkt riktigt på hur den ska få plats, men man kan ju skuva in den en bra bit under bordet, eller ställa den längs med raden, eller lite snett, om ni fattar. 🙂
Jag kommer förmodligen sitta i C hallen den här gången, men jag tror inte jag kommer ha några problem att somna med massa oljud och spring runt om mig.
Man måste ju testa, funkar det inte så vandrar jag iväg mot sovsalen.
November 27, 2003
skiroy wrote: Ja det kan bli en trevlig tradition.
Vi tar med solstolar och lutar oss bekvämt tillbaka allt under tiden kärnan grillar 4-pinskablar.
It's a deal! Blir som sommar igen, med baden badens och lukten av brännt 8)
Hugge wrote: Men hur hade du tänkt att du skulle somna därinne? ett j**la spring och skapligt högljutt om du är nära scenen. Skulle gå med ett par bilsom i öronen men ändå, sovsalen är att föredra.
Um , vad nu? har du tänkt sova den här gången? 😮
//Andreas
August 27, 2003
Delph1 wrote:
[quote=Hugge]Men hur hade du tänkt att du skulle somna därinne? ett j**la spring och skapligt högljutt om du är nära scenen. Skulle gå med ett par bilsom i öronen men ändå, sovsalen är att föredra.
Um , vad nu? har du tänkt sova den här gången? 😮
//Andreas
Haha nej, sömn är för mesar. Blir att uggla hela nätterna, onsdag till söndag =)
March 10, 2003
Lite offtopic, men en idé vad man kan göra för att försvåra för tjuven på en stationär dator inklusive skärm.
Denna Ide är snodd ifrån Optihacks forum.
Tyckte den var så bra att jag kunde nämna den här.
Skaffa 3 hänglås, storlek beroende på hur många kablar det går mellan datorn. En kedja som är lång nog för att räcka mellan dator och skärm plus ca 50cm. Kedjan måste ha länkar stora nog att sätta fast hänglåset i.
Sätt lås #1 runt samtliga kablar från datorn. Sätt kedjan i låset så det bli några länkar över att hänga ett lås #2 i datorchassit. Se bild:
[Image Can Not Be Found]
Nyckelknippan får symbolisera kedjan. Har du rätt storlek på låset så skall det inte gå att dra ur tex muskabelns kontakt genom låset. Lämna några länkar efter låset så du har en kort och en lång kedjebit på vardera sida om låset.
Beroende på hur ditt chassi ser ut så kanske det blir lite borrning eller våld i nästa steg. Sätt lås #2 i chassit, så här blev det när jag testade på mitt chieftec-chassi:
[Image Can Not Be Found]
I detta lås sätter du fast den korta kedjestumpen. Nu är mus och tangentbord betydligt svårare att avlägsna från platsen utan att man måste klippa kedja och andra kablar.
Antingen så nöjer man sig med detta eller så kan man fortsätta med ytterligare ett lås. Dra kedjan till skärmen och dra den ett varv runt slärmens fot och lås ihop med lås #3. Har man en skärm med fast VGA-kabel så kan man med fördel även sätta denna kabel i låset.
Detta kanske låter onödigt krångligt och dyrt, men har man prylar för 10-15000kr (kanske ännu mer?) så är det en billig försäkring. Absolut inte 100% stöldsäkert, det finns det inget som är. Men jag tror att fula filurer med bultsaxar och avklippta kablar under armen gör en och annan seriös LAN-deltagare misstänksam?
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 26, 2002
SoulBurn wrote: Tror det där plockepinnet ser lite lågt ut, och lite bakåtlutat, men kanske är skönt att sova i iaf.
Men vad vet jag? 🙂
Hugge wrote: alldelens för låg för DH. Gör sig bäst med en bira i birhållaren, ett fiskespö i handen och sittandes bredvid en älv i det innersta av norrland och fiska lax med sköna polare
Får helt enkelt åka och titta på en, går kanske att göra något åt höjden (en jolt under varje ben? ), iom att jag inte är nån gamer spelar lutningen bakåt mindre roll, fördelen är ju att man kan vika ihop den=ingen plats i bilen.
Angående "stöldlåset" använde jag buntband på DHs, det tar betydligt längre tid att sno nånting iaf + att man behöver en avbitare eller kniv.
1 Guest(s)