July 23, 2015
Hejsan,
Håller på att brottas med min router då jag inte kan ansluta min PS3 till den längre av någon anledning.
Tänkte jag skulle gå in och kolla i admin men kom inte in på 192.168.0.1, som är standard.
Körde en ipconfig och upptäckte detta:
83.252.0.1, vad är det för konstigt IP?
Jag bor i ett ComHem-hus med kabelanslutning, men vad jag kan minnas hade jag ett normalt 192.168-ip tidigare.
Försöker jag ansluta till routeradmin via 83.252.0.1 får jag "ERR_CONNECTION_REFUSED", dvs jag kommer inte åt min admin-sida. Har testat att resetta routern till factory, men det funkar inte heller.. Är det helt enkelt så att jag får ett sjukt konstigt ip från ComHem?
edit: måste förtydliga att jag får internetanslutning via trådat till datorn och wi-fi till mobilen och tv, men PS3:an funkar inte.
Ganska novis på detta.
January 9, 2004
Du har fått ett externt IP på din maskin. Jag skulle gissa att din router endast agerar som modem i nuläget.
I nuläget borde bara din dator kunna komma ut på internet så länge du bara har ett IP (vilket är vanligast).
Du måste nog slå på router funktionen igen. Du borde kunan sätta ett IP manuellt om du vet vilken range du har (vilket du verkar ha koll på). Sen kan du ansluta till routern och ändra.
Annars skriv ner vilken router/modem du har så kan vi säkert hjälpa dig mer.
Kniper det ordentligt så kan du alltid göra factory reset.
1 Guest(s)