February 1, 2003
När jag var på halkkörning i måndags så lämnade jag datorn på för det är så omständligt att starta upp min dator med alla inloggingar och programstarter.
När jag sedan kom hem idag tisdag så hade utrymmet jag hade kvar på D: 706MB försvunnit. Nu är jag rädd att någon skit på Internet snott det.
Hur upptäcker man det?
Jag har bara Win XP's inbyggda brandvägg påslagen.
November 4, 2002
Elgen wrote: När jag var på halkkörning i måndags så lämnade jag datorn på för det är så omständligt att starta upp min dator med alla inloggingar och programstarter.
När jag sedan kom hem idag tisdag så hade utrymmet jag hade kvar på D: 706MB försvunnit. Nu är jag rädd att någon skit på Internet snott det.
Hur upptäcker man det?
Jag har bara Win XP's inbyggda brandvägg påslagen.
Det är nog inte så stor risk att någon har snott det.. Det luktar lite 1:a april faktisk.. 😛 Det är rätt krångligt att dra ut lite HDD plattor genom ett nätverkskort. Har dock inte testat det själv men jag skulle bli förvånad om nån lyckades..
Och använd för guds skull inte XPs ibyggda brandvägg. Den hindrar bara inkommande trafik, så om du har en trojan på din dator som initierar ett utåtgående anrop så kan en "hacker" få total kontroll över din dator och trixa lite allmänt med den.. undvik XPs inbyggda! Kör Zonealarm om du inte vill betala för en bättre.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
February 5, 2002
1 Guest(s)