February 1, 2002
Tänkte höra om ni har något smart tips gällade detta problem.
Vill köra Google Apps för lite folk som inte kan ha administrativa rättigheter till datorerna.
Datorerna delas bland många och vill helst inte ha något login mot domän.
Uppstart in till Windows måste ske så snabbt som möjligt utan långa logintider, eller någon logintid alls.
Hur löser man det i Chrome så de loggar in där istället? och då de stänger av datorn så måste det bli en ny session för nästa användare.
January 9, 2004
Hej.
Lite svårt att hänga med på vad du vill göra. Är det flera personer som använder samma dator?
AD/domäner har ju ingenting med Google Apps att göra.
Inloggnings till Google apps gör ju i browsern. Så visst kan fler anavända smam Windows kontot ochs edan använda ett eget google konto. Problemet är att man måste logga ut varje gång man är klar, vilket folk inte gör (tro mig).
Enklast är ju om du har olika Windows konton för varje användare. Detta görs ju enklast med domän givetvis, för då kan du ha flera resuser som man kommer åt oavsett vilken dator man loggar in på. Du kan ju ha Office paketet på datorerna också. Det krävs inte admin rättigheter för det.
Men om du beskriver mer i detalj vad du vill uppnå så kanske jag kan hjälpa dig mer.
February 1, 2002
Hehe..
Som jag skrev så tar logintiderna alldeles för lång tid, det är därför vi vill slippa domäner och policys.
Ska i princip bli som chromebooks.
Har löst detta genom snabb återställningsmjukvara vid uppstart, behörighetsbegränsning i browser vilket gör att de bara behöver stänga läsaren, utloggning på inaktivitet samt avstängning då datorer slås ihop (om det är bärbara).
Jag har jobbat med användare i många år och de är faktiskt väldigt duktig att logga ut själva, jag trodde som du att de bara skulle lämna datorerna i början. Men i de flesta fall 99 av 100 så loggar de ut.
Officepaketet - usch 😉
2 Guest(s)