November 29, 2001
Funderar på detta, vill veta om det är lika ångestladdat som deras 0.5 mbit ADSL (dvs att man inte når upp till de specificerade hastigheterna).
Just nu når jag bara 85% av den bandbredd som Telia utlovar. Det har varit så i över ett år och Telia skiter fullkomligt i det när jag påpekar det. Har ju inte lust att betala skjortan om de tänker blåsa mig på över 1 mbit/s 😉
October 6, 2003
Jag har det. Det funkar väl helt ok. Högsta hastighet jag kommit upp i är 572 Kb / s. Fast det var precis i början som de lanserat tjänsten. Nu går jag upp i max 450. Om jag tankjar något och uploadar samtidigt i 80 (max) så låser uploaden downloaden totalt och den minskar med 65%.
Men visst, man märker skillnad. Men maxhastigheter har jag inte märkt nåt av.
June 30, 2001
BearznaiL wrote: Jag har det. Det funkar väl helt ok. Högsta hastighet jag kommit upp i är 572 Kb / s. Fast det var precis i början som de lanserat tjänsten. Nu går jag upp i max 450. Om jag tankjar något och uploadar samtidigt i 80 (max) så låser uploaden downloaden totalt och den minskar med 65%.
Men visst, man märker skillnad. Men maxhastigheter har jag inte märkt nåt av.
Det var ju slött. Du ska teoretiskt kunna komma upp i 1 mb/s, men du borde iaf räkna med 8-900 kb/s som max.
October 22, 2002
UndaC wrote: Funderar på detta, vill veta om det är lika ångestladdat som deras 0.5 mbit ADSL (dvs att man inte når upp till de specificerade hastigheterna).
Just nu når jag bara 85% av den bandbredd som Telia utlovar. Det har varit så i över ett år och Telia skiter fullkomligt i det när jag påpekar det. Har ju inte lust att betala skjortan om de tänker blåsa mig på över 1 mbit/s 😉
det finns ju inget i lund, det gäller bara göteborg, malmö och stockholm, jag ringde själv och ville beställa men fick det ovan nämnda svaret... 😡
men visst ring in igen och fråga, vem vet ?
November 29, 2001
CasO wrote: [quote=UndaC]Funderar på detta, vill veta om det är lika ångestladdat som deras 0.5 mbit ADSL (dvs att man inte når upp till de specificerade hastigheterna).
det finns ju inget i lund, det gäller bara göteborg, malmö och stockholm, jag ringde själv och ville beställa men fick det ovan nämnda svaret... 😡
jo men lund är ju typ en förort till malmö nästan 😉
October 22, 2002
UndaC wrote: [quote=CasO][quote=UndaC]Funderar på detta, vill veta om det är lika ångestladdat som deras 0.5 mbit ADSL (dvs att man inte når upp till de specificerade hastigheterna).
jo men lund är ju typ en förort till malmö nästan 😉
nää hehe, men som sagt RING och FRÅGA 😉
April 11, 2003
Tjena. Jag fixa 1Mbit/s lina igår (fick byta modem, nytt system) från 0.7Mbit/s och den går nästintill 1Mbit/s.
Runt 980kbit/s får jag på det här TP testet.
Hur mycket får ni då?
November 29, 2001
🙁
Inga 8 mbit för mig.
Och idioterna på Bonet svarar ju inte i telefon. Först står jag i kö en stund sen börjar det "ringa på riktigt" men ingen svarar.
Vafan sysslar de med egentligen?! 👿
Helt jävla sjukt, har hänt fem gånger i rad nu. Har de inte vaknat och gått till jobbet eller? grrr
Hittade Lunds Stadsnät, de levererar upp till 10 gigabit 😉
deras privatabonnemang är specificerat som "minst 100 mbit/s" låter fan inte fel, synd bara att bara vissa lägenheter kan få det (givetvis inte min)
enda kvarvarande vettiga alternativen är Sydkraft 2/2 mbit eller bostream 2.5/0.7 mbit
men då måste jag trilskas med tealias uppsägningstid och den är väl på ett år skulle jag gissa
snälla nån: skjut mig 🙁
jag ger upp, det får bli bostream 2.5/0.7 om bara de jävla tölparna behagar svara nån jävla gång så
JAG HATAR VÄRLDEN!
vad in i ända HELVETE är det frågan om
jag kan inte beställa bredband när jag redan har en leverantör
jag har en månadsuppsägningstid
sen tar det TRE fucking jävla veckor för bostream att pilla in xstream i mitt jack
rätt moget, precis som om jag kan vara utan nät i tre veckor, får väl bli modem i tre veckor *ryser*
nä fy fan, sveriges bredbandssatsning suger fet dolme för alla som inte bor i STHLM, GBG eller Malmö
ni vet inte hur bra ni har det era storstadssvin 😉
får väl flytta till malmö känns det som
November 26, 2002
UndaC: Har du kollat om du kan få Bredbandsbolagets VDSL. Jag har faktiskt ingen aning om det funkar i ditt område men det är lätt att kolla genom att slå in ditt postnummer på deras hemsida. Jag var och fixade tilll en polares datorn för ngn vecka sedan och gjorde ett TP-test och fick ca 6Mbit/s med deras VDSL. Det var iofs i Stockholm, men vem vet? Dom har just nu erbjudande och rabatterar 500:- på anslutningen.
December 15, 2002
Tycker du ska vara rätt nöjd ändå. Telia är precis som alla andra företag ett vinstdrivande sådant. Att du kan få ADSL är ju bra bara de. Säger sig lite själv att man inte kan ha råd med en investering utanför storstäderna i de första skedet. De är inte gratis att utrusta stationerna direkt....om de nu var någon som trodde detta 🙄
November 29, 2001
ManicBlue wrote: Tycker du ska vara rätt nöjd ändå. Telia är precis som alla andra företag ett vinstdrivande sådant. Att du kan få ADSL är ju bra bara de. Säger sig lite själv att man inte kan ha råd med en investering utanför storstäderna i de första skedet. De är inte gratis att utrusta stationerna direkt....om de nu var någon som trodde detta 🙄
Jo men Lund är ju så nära Malmö, vi snackar ju en mil här. Och vi förtjänar snabbt bredband här eftersom vi är fint folk med hög medelinkomst. 😉
Sen skiter väl jag i om det kostar telia något, det gör väl inte mig mindre frusterat om det så skulle kosta telia 5752785326753278 miljarder att bygga ut just min station? hehe
Nämen jag hittade en lösning nu. Sydkraft Bredband kommer fixa typ 6/0.5 i årskiftet åt mig.
Men fan va sugig upload.
Sydkraft använder väl Telias nät om jag inte missminner mig, så för mig verkar det snarast vara en fråga om vilja...
November 29, 2001
John_lz wrote: UndaC: Har du kollat om du kan få Bredbandsbolagets VDSL. Jag har faktiskt ingen aning om det funkar i ditt område men det är lätt att kolla genom att slå in ditt postnummer på deras hemsida. Jag var och fixade tilll en polares datorn för ngn vecka sedan och gjorde ett TP-test och fick ca 6Mbit/s med deras VDSL. Det var iofs i Stockholm, men vem vet? Dom har just nu erbjudande och rabatterar 500:- på anslutningen.
går ej här
November 26, 2002
UndaC wrote: [quote=John_lz]UndaC: Har du kollat om du kan få Bredbandsbolagets VDSL. Jag har faktiskt ingen aning om det funkar i ditt område men det är lätt att kolla genom att slå in ditt postnummer på deras hemsida. Jag var och fixade tilll en polares datorn för ngn vecka sedan och gjorde ett TP-test och fick ca 6Mbit/s med deras VDSL. Det var iofs i Stockholm, men vem vet? Dom har just nu erbjudande och rabatterar 500:- på anslutningen.
går ej här
Ok, beklagar...
August 9, 2001
UndaC wrote:
nä fy fan, sveriges bredbandssatsning suger fet dolme för alla som inte bor i STHLM, GBG eller Malmö
ni vet inte hur bra ni har det era storstadssvin 😉får väl flytta till malmö känns det som
Bara så du vet; Det är inte direkt någon 100%-ig täckning i storstadsregionerna med BBB's och Bostreams anslutningar. Visst, om man bor i centrala Stockholm (Kungsholmen/City/Södermalm) så kan man få det. Problemet är ofta att "det inte finns plats" i telefonstationerna, vilket är en jävla Telia-lögn.
Allt är inte bättre i Sthlm/Gbg/Malmö.
/Lokpest
December 13, 2003
UndaC wrote: Funderar på detta, vill veta om det är lika ångestladdat som deras 0.5 mbit ADSL (dvs att man inte når upp till de specificerade hastigheterna).
Alla "bredband" hos telia förutom 500 varianten har väl en maxgräns på hur många gb i månaden man får tanka? Så det är ju rätt värdelöst..
2 Guest(s)