November 29, 2001
iBear wrote: [quote=UndaC]Funderar på detta, vill veta om det är lika ångestladdat som deras 0.5 mbit ADSL (dvs att man inte når upp till de specificerade hastigheterna).
Just nu når jag bara 85% av den bandbredd som Telia utlovar. Det har varit så i över ett år och Telia skiter fullkomligt i det när jag påpekar det. Har ju inte lust att betala skjortan om de tänker blåsa mig på över 1 mbit/s 😉
Alla "bredband" hos telia förutom 500 varianten har väl en maxgräns på hur många gb i månaden man får tanka? Så det är ju rätt värdelöst..
8000 har ingen gräns.
August 20, 2001
UndaC wrote: Nämen jag hittade en lösning nu. Sydkraft Bredband kommer fixa typ 6/0.5 i årskiftet åt mig.
Men fan va sugig upload.
Sydkraft använder väl Telias nät om jag inte missminner mig, så för mig verkar det snarast vara en fråga om vilja...
Saxat från Sydkraft Bredbands sida... Tänk dock på att de oftast har 12 månaders bindningstid...
Mer bredband för pengarna
Den 1 januari höjs hastigheterna på vår ADSL-baserade Internet-tjänst Hemma Flex. Nerladdningshastigheten 0,5 Mbit/s har oförändrat pris 330:-/månad medan hastigheten 2 Mbit/s sänks från 490 till 390 kronor per månad. Successivt införs också ADSL-teknikens högsta möjliga bandbredd som kan bli upp till 8 Mbit/s och kostar 490:- per månad.
Vi reserverar oss för att de högsta hastigheterna inte kan erbjudas på alla orter och adresser på grund av tekniska begränsningar. Hastigheten upp till 8 Mbit/s avser ADSL-teknikens maximala bandbredd men kan variera på olika orter och adresser och eftersom vi inte bara vill erbjuda tjänsten i storstäderna utan även på mindre orter blir tjänsten i pratiken genomsnittligt 6 Mbit/s .
Hemma Flex, som lanserades våren 2002, har en hastighet som kan upp- eller nedgraderas inför varje kvartal är den enda Internet-tjänst på marknaden där du har variabel hastighet. Sydkraft Bredband utvecklar ständigt sina ADSL-baserade tjänster för kommuner, företag och hushåll.
3 Guest(s)