September 3, 2006
Hej! Jag har tröttnat på att sitta på 0,5 uppkoppling med Telia som samtidigt kostar väldigt mycket. Nu vill jag uppgradera till 8mbit. ett tag var jag inne på TDC för alla rekommenderade men de kunde tydligen inte leverera bredband till där jag bor (stenungsund)
Tele2 var också billigt men kunde endast levererar 0.5 :S
Bredbans bolaget vill jag inte ens försöka för jag vet hur de är.
Glocalnet, samma sak.
Men nu undrar jag. hur är Universal Telecom? Jag såg deras priser och blev väldigt förvånad över de och samtidigt så visade det sig att de kan levera 8mbit bredband till vårt område.
Nu vill jag bara veta, någon som har någon som helst erfarenhet över universal och hur mycket driftstörningar och bra support de har.
Vore annars bra om ni kan rekommendera något annat föslag.
T.ex. om glocalnet är något bra eller Spray
May 1, 2003
Hade spray 8mbit i nåt år och det var Aldrig några problem, iofs så använde jag aldrig supporten så jag kan inte utala mig om den.
Men nu har jag bytt till glocalnet 24mbit för att det var snabbare och billigare 🙂
har haft det nu i ett par veckor nu och det flyter på bra..
Universal Telecom har jag ingen erfarenhet av.
February 23, 2004
July 24, 2003
Körde själv BBB 24/1. Nu sitter jag på BBB fiber 100/100Mbit/s. Aldrig haft några problem. Vet med VDSL att jag tyckte pingen var något för hög. Kollade min station. hela 1200m ifrån. Uppmätt hastighet var 20.4Mbit/s då. Ringde och sa åt dom att plocka bort interleave och halverade min ping och låg efter det på 17.0Mbit/s (uppmätt hastighet i TCP, filtankning). För övrigt inga andra problem. Med fiber så kan man inte klaga på pingen, och hastigheten som jag fått över 7.0Mb/s kan man heller inte klaga på. Dess support fungerar bra.
Det är inte många som klagar på BBB's fiberanslutning, dock VDSL och det har med teknologin i sig att göra i sig. Det problem som dom flesta stöter på är att anslutningen lägger ned då och då eller var 5'te min ca. Detta har oftast att göra med att interleave är för låg och orsakar signalstörning. På en fiberanslutning har man inte det problemet då man bara behöver skicka igenom ljus som i den överföringsmedia vi använder inte är lika lättstörd. Ljuset drar 7½ varv runt moder jord på 1sek. På 30cm som t.ex ett moderkort är så tar det 1 miljarddels sekund. Så hastigheten vore dumt att klaga på.
Dess support är minst lika bra som övriga operatörer.
2 Guest(s)