September 24, 2002
hade snackat med en 😉
så man vet ju hur det är med sånt, han sa iaf att pingen ligger mellan 100-200 och bandbredden varierar mellan 200 kbps - 4 mbps(kl 4 på natten) och att netatonce sätter upp firewalls som dem förnekar så man inte kan använda varesig icq lr irc... vette fan låter ju ganska irravarslande. Dessutom är deras support urusel.
August 24, 2002
MaMmUt wrote: hade snackat med en 😉
så man vet ju hur det är med sånt, han sa iaf att pingen ligger mellan 100-200 och bandbredden varierar mellan 200 kbps - 4 mbps(kl 4 på natten) och att netatonce sätter upp firewalls som dem förnekar så man inte kan använda varesig icq lr irc... vette fan låter ju ganska irravarslande. Dessutom är deras support urusel.
Japp har snackat med en jag också, han sa samma sak. Men jag snackade med han på mIRC.
Själv får man ju BBB nästa vecka
September 24, 2002
idag i mitt hus...
Såg rätt fint ut... men en sak jag inte fattar är att vid huvudservern så fanns det ett adsl modem som var inkopplat i ett telefonjack... adslet modemet var sedan kopplat till en server och en sån fet switch som man kan dela ut bandbredd till alla datorer med...
men va fan, vad sysslar dem med? Ska dem dela ut ett adsl på hela huset? Modemet var förövrigt ett nokia som klarar upp till 10 mbit som högst... kul när dem säger att dem har 100 mbit och dessutom fiber...
Eller har adslet någon annan funktion?
September 16, 2002
Jag har haft netatonce i Alvesta för ett tag sen....Har många kompisar som har det....o alla är eniga netatonce suger........
vi hade lite problem med dom när vi använde progs som kazza imesh dc o liknande program...,man kan säga att dom blir lite suriga då...man får lite skriftliga varningar o sånt om man tankar ex. från dc sen så spärrade dom uppkopplingen till 512kb i stället för 2mb o man fortsatte.
Plus att dom e ganska ostabila ofta det går ner o så.
May 14, 2001
Jag har "notatonce" og dom suger!!!!!!!
När jag fick kontraktet (för ca: ett år sen) så stod det att det skulle vara riktigt bredband med 100Mbit och fritt fram.
då var inte ens kablarna dragna i hyreshuset.
när det väl blev inkopplat blev det bara 2Mbit adsl telia in till
hela fastigheten. på grund av att netatonce och telia inte
var överens om priset.
Hur fan kan man skicka ut kontrakt och sälja nåt man inte än vet att man kan leverera och till vilket pris. jävla raggare!!
efter ett tag började bandbredden dala och för några veckor gick det knappt att hämta mailen. nu har det ökat igen till 0.5 Mbit och då
kan jag lika gärna skaffa telias adsl, det är det fan värt 100 kr. extra
för att kunna använda DC. kazzaa och andra fildelningsprogram.
ALLA jag har talat med som har netatonce är av samma åsikt som jag
så Net at Once kommer inte få många förlängda kontrakt till våren.
Hoppas dom kursar och brinner i helvetet så att våran förening kan
välja en annan leverantör sedan.
Annars har jag inget att klaga på.
September 16, 2002
netatonce kommer framåt ta bort alla spärrar samt brandväggen.....o dom lovar att lösa problemen med hastigheten....för att alla som spelar cs har rn loss på 25-75 för er som inte vet vad det innebär kan man säga att skuter du hundra kulor i cs kommer bara 75-25 fram o resten försvinner upp i tomma intet....o dom vet om detta prob. o jobbar för att lösa det
May 14, 2001
Får väl se hur det blir med det. dom har lovat saker hela tiden.
I Växjö tänkte dom bort spärren och höja priset till 7oo kr. nånting.
och ta bort det spärrade alternativet.
Det blev ett himla liv.
som jag ser det har dom tagit vatten över huvudet och jag tror inte att dom kommer att lägga ut några pengar i onödan på att fixa bättre bandbredd så länge folk är låsta vid sina abonnemang.
I såfall kunde de gjort det för länge sedan.
en annan sak är att det är 100Mb nätverk kopplat mellan alla lägenheterna i vårt hus och fiber mellan husen ändå går det inte att skicka något i den hastigheten där för att allt går via nätet till växjö och tillbaka. hur surt är det?
1 Guest(s)