February 24, 2004
Har Bostream 8MB adsl idag... O dom suger fet hästballe!
När allt väl funkar så e det ok, men när man behöver ha hjälp av dom
så har dom världens sämsta kundtjänst!
Vill byta till nått annat....
Om comhems tjänst funkar bra så varför inte?
--------------------------------------------------------------------------------------
Stöd inte bostream! Säg upp er
January 11, 2003
Vågar nog säga att Comhem är knäppa... om det fungerar så fungerar det rätt okej... men NÄR (inte om) det pajar så tar det evighet att ens få hjälp med det... för att inte nämna hur lång tid det tar att få det fixat...
Men.... jag är typ fast med det så... dock gillar jag inte att comhem ska ha 1000spänn för att byta från 1Mbit till snabbare... (pga jag ska köpa nytt modem då... har typ det äldsta Nemo skiten...)
February 24, 2004
May 19, 2004
för min del funkade det bra tills i tordags... då blev min 8 uppkoppling helt plötsligt till en ca 0,3 uppkoppling...
enligt ComHems support, som kontaktade drifts-avdelningen, så pallar inte deras switchar i GBG trycket för alla 8Mbit-kunder, så jag nedgraderade till 2Mbit igen tills de fixar nya grejjer. när detta skulle ske fanns ingen tidsuppgift på... de skall dock höra av sig i månadsskiftet igen för att meddela hur det ligger till då.
February 24, 2004
jodå jag kan få bbb, men det va tydligen fullt på telestationen?
jag vill slippa bostream för dom aldrig har några vettiga svar när det e nått problem....
Det va tydligen nått router problem idag, men dom visste inte när eller hur det skulle fixas... vafan.... jag betalar 400:-/mån för den tjänsten...
inte fan ska det ta ca en vecka att fixa ett problem då...
sist jag diskutera me nån snubbe på bostream så sa han att dom hade
en... EN!!! tekniker som hade hand om skåne.... som bodde i göteborg???
va e det?? sjukt!
Om det e sant eller inte det vet jag inte.... men men
February 24, 2004
February 24, 2004
January 20, 2002
gothh wrote: Har Bostream 8MB adsl idag... O dom suger fet hästballe!
så har dom världens sämsta kundtjänst!Vill byta till nått annat....
Om comhems tjänst funkar bra så varför inte?--------------------------------------------------------------------------------------
Com-hem är väll bra men Telia har du mer kundtjänst hos. Jag har hört historier om com hem's men telia har aldrig krånglat för mig iaf.
August 20, 2002
gothh wrote: Har Bostream 8MB adsl idag... O dom suger fet hästballe!
så har dom världens sämsta kundtjänst!Vill byta till nått annat....
Om comhems tjänst funkar bra så varför inte?--------------------------------------------------------------------------------------
Sitter på 8mbits tjänsten som funkar klocka.. pingar <20ms mot CS servrarna jag lirar på och hastigheten tangerar dom specade. Mycket nöjd!
August 19, 2003
Har haft comhems 8mbit sedan det släpptes, men inte f*n har man haft dom 8mbit som man ska.
Comhem har överbelastat sitt nät, det har dom själva skrivit i mail till mig och dom jobbar för fullt med det.
Har inga som helst bra saker att säga om comhem (förutom en)
Här kommer en liten historia =)
Fick först 0.5 mbit med nemo modem och allt funka väll som det skulle
man kan ju inte förvänta sig så mycket av det.
Byta sedan till 1mbit med nemo modem och allt blev sämre än sämst!
Pingen på online spel åkte upp och ner som en bergodalbana mellan 40-700
Fick då byta mitt nemo modem till ett motorolla (det vita) och gisses vad allt blev bra! (det är detta som va bra) =)
Fick nu en ping på mellan 3-20 och den va riktigt stabil.
Allt flöt på som bara den, internet susade fram
Bytade till 2mbit och nu hände samma sak igen! Efter mycket gnäll och mail och telefonsamtal så bytade jag tillbaka till 1mbit men inte f*n blev det bättre inte! Det var redan i detta stadiet som dom börjat överbelasta sitt nät. Men inte fattade dom det inte.
Bytade till 8mbit och fick ännu ett nytt motorolla modem (svart)
Nu blev det lite bättre men ändå samma problem pingen hoppade nu mallan 10-300. Men nu kom ett nytt problem också, hastigheten på skitet hoppar också. Mellan 0.3mbit-8mbit. Oftast ligger den runt 4mbit.
Men när dom fått rätt på allt så får man väll hoppas att det blir bra, annars bytar jag till bostream scream. Gör nog det i vilket fall som helst =)
February 16, 2004
Hanssabrother wrote: Har haft comhems 8mbit sedan det släpptes, men inte f*n har man haft dom 8mbit som man ska.
Comhem har överbelastat sitt nät, det har dom själva skrivit i mail till mig och dom jobbar för fullt med det.Har inga som helst bra saker att säga om comhem (förutom en)
Här kommer en liten historia =)Fick först 0.5 mbit med nemo modem och allt funka väll som det skulle
man kan ju inte förvänta sig så mycket av det.Byta sedan till 1mbit med nemo modem och allt blev sämre än sämst!
Pingen på online spel åkte upp och ner som en bergodalbana mellan 40-700Fick då byta mitt nemo modem till ett motorolla (det vita) och gisses vad allt blev bra! (det är detta som va bra) =)
Allt flöt på som bara den, internet susade framBytade till 2mbit och nu hände samma sak igen! Efter mycket gnäll och mail och telefonsamtal så bytade jag tillbaka till 1mbit men inte f*n blev det bättre inte! Det var redan i detta stadiet som dom börjat överbelasta sitt nät. Men inte fattade dom det inte.
Nu blev det lite bättre men ändå samma problem pingen hoppade nu mallan 10-300. Men nu kom ett nytt problem också, hastigheten på skitet hoppar också. Mellan 0.3mbit-8mbit. Oftast ligger den runt 4mbit.Men när dom fått rätt på allt så får man väll hoppas att det blir bra, annars bytar jag till bostream scream. Gör nog det i vilket fall som helst =)
Du tror väl inte man får 8 det är max om du bor i telestationen annars garanterat under.
August 19, 2003
Pojo wrote: [quote=Hanssabrother]Har haft comhems 8mbit sedan det släpptes, men inte f*n har man haft dom 8mbit som man ska.
Comhem har överbelastat sitt nät, det har dom själva skrivit i mail till mig och dom jobbar för fullt med det.Har inga som helst bra saker att säga om comhem (förutom en)
Här kommer en liten historia =)Fick först 0.5 mbit med nemo modem och allt funka väll som det skulle
man kan ju inte förvänta sig så mycket av det.Byta sedan till 1mbit med nemo modem och allt blev sämre än sämst!
Pingen på online spel åkte upp och ner som en bergodalbana mellan 40-700Fick då byta mitt nemo modem till ett motorolla (det vita) och gisses vad allt blev bra! (det är detta som va bra) =)
Allt flöt på som bara den, internet susade framBytade till 2mbit och nu hände samma sak igen! Efter mycket gnäll och mail och telefonsamtal så bytade jag tillbaka till 1mbit men inte f*n blev det bättre inte! Det var redan i detta stadiet som dom börjat överbelasta sitt nät. Men inte fattade dom det inte.
Nu blev det lite bättre men ändå samma problem pingen hoppade nu mallan 10-300. Men nu kom ett nytt problem också, hastigheten på skitet hoppar också. Mellan 0.3mbit-8mbit. Oftast ligger den runt 4mbit.Men när dom fått rätt på allt så får man väll hoppas att det blir bra, annars bytar jag till bostream scream. Gör nog det i vilket fall som helst =)
Du tror väl inte man får 8 det är max om du bor i telestationen annars garanterat under.
Enligt Comhem ska man få det på tptest jo.. Det fick man på 1mbit och 2mbit också fast än att det är UPP till.
June 30, 2001
Hanssabrother wrote: [quote=Pojo][quote=Hanssabrother]Har haft comhems 8mbit sedan det släpptes, men inte f*n har man haft dom 8mbit som man ska.
Enligt Comhem ska man få det på tptest jo.. Det fick man på 1mbit och 2mbit också fast än att det är UPP till.
8 Mbit är maximalt vad adsl-standarden klarar av. Ju längre bort från telestationen man bor desto lägre hastighet. Alltså är det inte så konstigt att leverantörerna kan garantera ynka 1 eller 2 Mbit.
August 20, 2002
Pojo wrote: [quote=Hanssabrother]Har haft comhems 8mbit sedan det släpptes, men inte f*n har man haft dom 8mbit som man ska.
comhem är kabeltv baserat, har inget med avstånd till telestationen att göra.
1 Guest(s)